اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو موسسه سیره شهدا قم:

رمز بقای انقلاب زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است

عضو موسسه سیره شهدا قم گفت: رمز بقای انقلاب زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

رمز بقای انقلاب زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام علی احمدی ظهر امروز در یادواره شهدای دوران اسارت در اراک اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی باید همچون شهدای دشت کربلا زنده بماند.

وی تصریح کرد: شهدا و اسرای جنگ تحمیلی از اهل بیت امام حسین(ع) الگوگیری کرده و جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

عضو موسسه سیره شهدا قم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را موجب استمرار و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان ساخت: آنچه موجب شده انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌های دشمنان روز به روز بالنده‌تر و مقاوم‌تر شود، همه و همه به برکت وجود شهدا است.

احمدی با تاکید بر اینکه توکل و اعتقاد و ایمان قوی اسرای جنگ تحمیلی باعث شد تا آنها هر نوع شکنجه را تحمل کرده و حتی با اشتیاق به استقبال شهادت بروند، بیان کرد: شهدای دوران اسارت سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز گفت: امنیت و آرامشی که امروز در جامعه حاکم است مرهون خون پاک شهدایی است که سینه‌هایشان را در برابر تیر دشمنان سپر کرده و در راه آرمان‌های نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

سید عطاء‌الله میرکمالی نیز در این مراسم افزود: در شرایط کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد و باید گفت؛ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس الگوهای مناسبی برای جوانان و نوجوانان جامعه در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی تأکید کرد: برگزاری این نوع یادواره‌ها که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود، نقش به سزایی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دوران اسارت ادامه داد: در طول دوران جنگ تعدادی از رزمندگان بعد از اسارت در زندان‌های رژیم سابق عراق به شهادت رسیدند که پیکر بسیاری از این عزیزان به میهن اسلامی باز نگشت و در خاک عراق مدفون شدند که برگزاری این یادواره باعث شد که یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب و دفاع مقدس به خصوص شهدای اسارت بار دیگر در جامعه زنده شود.

به گفته وی؛ بیش از 80 نفر از رزمندگان استان مرکزی مفقود الاثر بوده و هیچ کس از آن عزیزان خبری ندارد.

انتهای پیام/87006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول