اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‎ریزی گلستان؛

سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری گلستان بررسی شد

سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری در جلسه شورای برنامه‎ریزی گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری گلستان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری گلستان در تاریخ 30 خرداد سال 1391 در شورای برنامه‎ریزی استان به تصویب رسید که تقریبا 1.5 سال از آن زمان می‎گذرد که روند اجرای این سند موضوعی شد تا در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

عباسی: مشکل اشتغال زمانی حل می‎شود که ادارات نسبت به تعهدات‎شان پاسخگو باشند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: سندهایی که برای توسعه استان تهیه و تنظیم می‎شوند، باید خروجی مشخصی داشته باشند.

قربان عباسی با بیان اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری مبنای واقعی خود را ندارد، افزود: سند باید افق را برای ما ترسیم کند، لذا با توجه به اینکه تسهیلات در این زمینه وجود ندارد، شاهد بیکاری و تعطیلی کارگاه‎های تولیدی یکی پس از دیگری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری باید مشخص کند که گلستان در مسیر صنعتی شدن پیش می‎رود یا خیر و در حال حاضر دستگاه‎های اجرایی استان در کدام نقطه قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: زمانی می‎توان مشکل اشتغال را حل کرد که دستگاه‎های اجرایی نسبت به تعهدات خود پاسخگو باشند.

تیرانداز: ساماندهی کارجویان گلستان باید پررنگ دیده شود

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان بر ضرورت سیستم جامع اطلاعات تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم برنامه‎ریزی جامع برای اشتغال استان داشته باشیم، سند توسعه اشتغال می‎تواند مسیر راه را به ما نشان دهد.

ابوالفضل تیرانداز با بیان اینکه مشخصات کارجویان در سیستمی ثبت و درج شده است، تصریح کرد: موضوع ساماندهی کارجویان باید در استان پررنگ دیده شود.

وی با بیان اینکه جامعیت باید در ارزیابی مشاغل مدنظر قرار گیرد، یادآور شد: با تعریف کردن بنگاه‎های اقتصادی و مهارت‌آموزی به افراد جویای کار می‎توان به نتیجه خوبی رسید.

ریاحی: تعهد مسئولان باید تولید کار باشد نه شغل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه مسئولیت دستگاه‎های اجرایی در پیشبرد سند اشتغال باید تعریف شود، گفت: وظیفه دستگاه‎ها تولید شغل نیست، بلکه محصول آن باید تولید کار باشد.

تقی ریاحی افزود: اگر هدف دستگاه‎های اجرایی تولید شغل باشد، آن وقت مجموعه دولتی به سمت فربگی و کاهش بهره‎وری سیستم پیش می‎رود، لذا باید شرایطی ایجاد شود که با تولید کار، نرخ بیکاری را کاهش داد.

وی تصریح کرد: تمام ضعف دستگاه‎ها از این جنس است که برای ایجاد شغل گام برمی‎دارند،  همه باید متعهد شویم محصول ما تولید کار باشد نه شغل، بنابراین اگر این بحث فلسفی در سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان دیده شود، به اتفاقات خوبی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/83001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول