اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه دوم امسال

نرخ بیکاری گلستان 6 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری گلستان در سه ماهه اول سال‎جاری پنج درصد و در سه ماهه دوم به شش درصد رسیده است.

نرخ بیکاری گلستان 6 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 146 هزار شغل جدید در گلستان ایجاد شود که این میزان اشتغال نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی راه‎اندازی سامانه کارجویان را در دستیابی به آمار دقیق و واقعی مثبت ارزیابی کرد و افزود: تا قبل از راه‎اندازی چنین سامانه‎ای در استان، آمار دقیقی از بیکاران وجود نداشت.

380 میلیون تومان برای سند اشتغال گلستان هزینه شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری نقشه راه استان را مشخص می‎کند، تصریح کرد: تدوین سند اشتغال مشخص می‎کند که سرمایه‎گذاری باید در چه مناطقی صورت بگیرد.

خواجه‎مظفری با اشاره به اینکه سند توسعه اشتغال گلستان در 37 جلد تدوین و گردآوری شده است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان به عنوان مجری طرح انتخاب شده و تاکنون 380 میلیون تومان برای سند اشتغال گلستان هزینه شده است.

وی در خصوص فصل‎های مختلف سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری گلستان گفت: تحلیل ساختار توزیع جغرافیایی جمعیت استان، تحلیل رشد اقتصادی و تحولات ساختاری اقتصاد، سنجش محیط کسب و کار و فضای سرمایه‎گذاری، بررسی طرح‎های در دست اجرا و شناسایی شده جدید در راستای توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری در هر یک از شهرهای گلستان از جمله فصل‎های این سند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه چهار سناریو برای رشد اقتصادی، اشتغال و سرمایه‎گذاری در برنامه پنجم توسعه پیش‎بینی شده است، اظهار داشت: مبنای توسعه اشتغال در قالب سناریوی آرام، الزام، مبتنی بر عوامل بینابینی و آمال قرار گرفته است.

خواجه ‎مظفری در پایان یکی از مشکلات اجرای کند سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان را ادغام سه وزارتخانه عنوان کرد.

انتهای پیام/83001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول