اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه اهل‌ سنت بندرعباس:

عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند

امام‌ جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود، گفت: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابی و تکفیری هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم.

عالمان دین به تفکرات وهابیت هجوم بیاورند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» در بندرخمیر با اشاره به رایزنی‌ها و مشاوره‌های برگزارکنندگان این همایش با وی اظهار داشت: نتیجه این همایش بعدها و در یک دوره بلندمدت نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود، افزود: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابی و تکفیری هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم چون ما بر حقیم و حقانیت هیچ‌گاه با دفاع به دست نمی‌آید.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه در هرمزگان شیعه و اهل ‌سنت زندگی همراه با تفاهم دارند، ادامه داد: روابط دوستانه و برادرانه شیعه و اهل ‌سنت در این استان نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها است.

قتالی با بیان اینکه اهل‌ سنت در راه مقابله با وهابیت، عالم شهید دارد، تصریح کرد: علمای بسیاری بودند که در راه تبیین فقه اصیل اهل ‌سنت و روشنگری در مورد وهابیت، شهید شدند و وهابیت سعی کرد با ترور تفکرات آنها را بکشد.

اضافه می‌شود، همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌ سنت هرمزگان، امام‌جمعه اهل‌ سنت بندرعباس، امام ‌جمعه شیعه و اهل‌ سنت بندرخمیر، فرمانده سپاه بندرخمیر و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و مردم بندرخمیر در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول