اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

سلفی‌ها نوکران دشمنان اسلام هستند / اهل تسنن علیه وهابیت قرار دارند

امام جمعه موقت سنندج هدف دشمنان از مخدوش کردن چهره اسلام را جاانداختن این مسئله که اسلام دین حکومت نیست عنوان کرد و افزود: سلفی‌ها نوکران دشمنان اسلام هستند.

سلفی‌ها نوکران دشمنان اسلام هستند / اهل تسنن علیه وهابیت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در نشست بصیرتی مقابله با فرقه‌های انحرافی در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج به مسئله شجره طیبه پرداخت.

وی با بیان اینکه مصادیق این شجره فراوان است آن را به دو بعد تقسیم‌بندی کرد و گفت: در یک سو ایمان، توحید، عبادت، نماز و روزه وجود دارد و در سوی دیگر این مسئله نیز اولیا و صالحان قرار دارند.

امام جمعه موقت سنندج شجره طیبه را دین اسلام و در نتیجه زحمات پیامبران و ریختن خون هزاران شهید دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران از این شجره طیبه بهره‌مند است.

ماموستا راستی شجره خیبثه را در برابر شجره طیبه عنوان کرد و گفت: این شجره منحوس همانند درختی خشک شده و بدون ریشه است.

وی با اشاره به وعده خداوند مبنی بر حاکم شدن دین اسلام در جهان تصریح کرد: پروردگار قول داده است صالحان و پاکان در تمام دنیا حکومت را به دست گیرند.

امام جمعه موقت سنندج در خصوص موضوع فرقه‌های انحرافی به چند محور اشاره کرد و گفت: اهمیت و لزوم وحدت در عصر حاضر، ترفند و نقشه‌های استعمار جهانی برای ایجاد تفرقه در امت اسلام، تاریخچه و عوامل پیدایش فرقه‌های ضاله، اهداف استکبار در حمایت از آنها و وظیفه علما برای مواجهه با این گروه‌ها در این راستا ارزیابی می‌شوند.

ماموستا راستی در خصوص وحدت در جامعه اسلامی اظهار کرد: معنای اصلی وحدت این است که مسلمانان با وجود اختلافات جزئی بتوانند در کنار یکدیگر به آسودگی زندگی کنند.

وی با تأکید بر وجود مشترکات فراوان در میان مذاهب اسلامی تصریح کرد: در اصول و اعتقاد همه دیدگاه یکسانی داریم و اختلاف‌ها در مسائل جزئی است.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه در اسلام دو منبع مهم برای قانونگذاری وجود دارد گفت: قرآن و فرمایش خداوند و سنت و راه و روش پیامبر این دو مرجع معتبر است.

ماموستا راستی افزود: در مبانی و آنچه نص صریح است پیروان مذاهب با یکدیگر اختلافی ندارند و تفاوت در مسائل «ظنی» است نه موضوعات قطعی.

وی در ادامه به بحث در خصوص گروه‌های سلفی پرداخت و گفت: اگر کسی تبحری در مسائل فقهی نداشته باشد نمی‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه سلفی‌ها تقلید را حرام می‌دانند گفت: آنها که خود قدرت استنباط و اظهارنظر در مورد مسائل را ندارند و با الفبای بیگانه هستند چگونه به این نتیجه رسیده‌اند؟

ماموستا راستی با اشاره به اینکه سلفی‌ها بدون آگاهی از مسائل شرعی فتوا صادر می‌کنند تصریح کرد: نظرات آنها در خصوص دین و یا کفر افراد هیچ سنخیتی با آموزه‌های قرآن و روش صحابه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام پیروان تسنن علیه وهابیت هستند تصریح کرد: سلفی‌ها گاه به برخی مسلمانان نسبت شرک می‌زنند بدون آن که از باطن آنها باخبر باشند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه این گروه اقدام به ترور علمای مذهبی ما کرده است گفت: در حالی به این بزرگواران اتهام شرک زدند که خود آنها در طول تاریخ مزدور بیگانه بوده‌اند.

ماموستا راستی افزود: این مزدوری گاه به شکل مستقیم خود را نشان داده و گاهی نیز به صورت غیر مستقیم آنچه که استکبار خواسته پیاده می‌کنند.

وی هدف دشمنان از مخدوش کردن چهره اسلام را جا انداختن این مسئله که اسلام دین حکومت نیست عنوان کرد و افزود: سلفی‌ها نوکران دشمنان اسلام هستند.

امام جمعه موقت سنندج با تأکید بر اینکه قرآن به علت جامعیت خود قادر است بر جامعه حکومت کند گفت: سلفی‌ها در تلاش هستند جامعیت را از این کتاب آسمانی گرفته و اسلام را به گونه‌ای تفسیر کنند که دشمن می‌خواهد.

ماموستا راستی با اشاره مجدد به این نکته که سلفیت و وهابیت هیچ سنخیتی با اسلام ندارند گفت: وهابیت به دلیل آنکه مسائل مشخص فقهی برای تبعیت در آن وجود ندارد «لا مذهب» است.

انتهای پیام/79012/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول