اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع عاشورایی اردبیلی‌ها رنگ زینبی گرفت

فریاد بیزاری از وهابیت و رژیمهای عربی مرتجع / «یاشاسین پرچم زینب، اولا ننگ وهابی‌لره»

عصر غم‌انگیز عاشورای حسینی و تجمع باشکوه اردبیلی‌ها رنگ و بوی زینبی گرفت و آنها با محکوم کردن وهابیت و عرب مرتجع حمله به بارگاه حضرت زینب کبری (س) را با ندای «لبیک یا خانم زینب» محکوم کردند.

فریاد بیزاری از وهابیت و رژیمهای عربی مرتجع / «یاشاسین پرچم زینب، اولا ننگ وهابی‌لره»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که حدود سه ساعت به طول انجامید، عزاداران شهر دارالارشاد حسینی اردبیل بار دیگر در غروب روز عاشورای حسینی گرد هم آمدند و در مظلومیت شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش سرود «مظلوم حسین، عطشان حسین، عالم سنه قوربان حسین» سر داده و با زینب غریب و بینوا همدردی کردند.

این مراسم که با قرائت قرآن و سخنرانی یکی از روحانیون اردبیل آغاز شد، حال و هوایی متفاوت‌تر داشت؛ به طوری که حجت‌الاسلام حسین نوری در سخنانی شهادت امام حسین (ع) را بزرگترین رویداد تاریخ بشری در اعلام بیزاری از ظالمان و معاندان دین اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) به معنای واقعی کشتی نجات است که هرکس در این کشتی پا گذاشته به رستگاری واقعی رسیده است.

وی ادامه داد: کربلا و نهضت ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) پر از درس و آموزه‌های سازنده برای بشریت است؛ به طوری که اردوگاه امام حسین (ع) اردوگاه دوری از ذلت و خواری، پیوستن به حق و حقیقت، اردوگاه وفاداری و همچنین دشمن‌شناسی است که می‌توان از این حرکت عظیم درس‌های تاریخی گرفت.

این خطیب توانا گفت: امروز استکبار جهانی از احیای شعار «هیهات من الذله» توسط ملت حسینی و وفادار به مکتب عاشورایی در هراس و نگرانی است، چراکه در طول تاریخ معاندان اسلام از جاری شدن خون حسینی در رگ‌های ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا در بیم و هراس بوده‌اند که بعد از قرن‌ها انقلاب اسلامی این شعار‌ها را احیا کرده و بیم در دل آنها انداخته است.

در این مراسم حسین غفاری، یکی از شاعران پر احساس اردبیلی در اشعاری که در وصف امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و وفاداری حضرت زینب (س) قرائت کرد، شور و حالی خاص به مجلس بخشید و در اشعاری زیبا خطاب به سران طاغوتی و شکم‌پرست عرب مرتجع، وهابی و سلفی‌های نادان و استکبار جهانی اعلام کرد که از دل و روح این ملت نمی‌توان عشق و حرارت محبت امام حسین (ع) را جدا کرد.

این شاعر در اشعار خود ایران را در خط مقدم جنگ با فرقه‌های ضاله همچون وهابیت دانست و بیان داشت: « هانسی گروهین بئله مولاسی وار، شیعه‌لرین حضرت عباسی وار» و «من حسین عاشیقیم دار و نداریم دی حسین» و به زبان فارسی تبعیت از ولایت را شاه‌کلید و حقیقت عاشورا برشمرد و اضافه کرد: ما در جنگ هشت ساله ثابت کردیم که در راه حسین و آرمان کربلا با عزت و شرافت ایستاده‌ایم و هرگز نان تملق نمی‌خوریم و بله قربان‌گوی استکبار نیستیم.

اما در این محفل که اهالی بارها «لبیک یا زینب (س)» را در خیابان‌های اردبیل طنین‌انداز کردند سرود « یاشاسین پرچم زینب، اولا ننگ وهابی‌ لره»، « اردبیل مهد حسنیت ایران ملکی»، «بیلسین حرم زینبه خمپاره آتان، ایلئیر قطع بو قول‌لاری ابوالفضل علمدار» و «شعار هیهات من الذله» در اطاعت از ولی امر مسلمین و تجدید بیعت با رهبری جامعه اسلامی را یک صدا فریاد زدند.

مداحان حسینی در اشعاری به زبان ترکی اعلام کردند شعار «لبیک یا حسین، وهابی‌نین نسلین کسر»‌، «عشق حسین طلا دی، سرچشمه بقا دی/ جان نار حسینه قربان، سنگر ده کربلا دی» و در همنوایی با حضرت زینب (س) عزاداران خطاب به حضرت زینب (س) اعلام کردند «ای نگار نینوا زینب مدد، قهرمان کربلا زینب مدد»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این تجمع عظیم عاشورایی اردبیلی‌ها که از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش می‌شد، گوشه‌هایی از اوج وفاداری اردبیلی‌ها را در عشق به حضرت سید‌الشهدا (ع) و علمدار کربلا به نمایش گذاشت و حال و هوایی خاص به دیار عارفان و عاشقان داد.

خیابان‌های منتهی به میدان عالی‌قاپو اردبیل اعم از زنان و مردان سیه‌پوش بود، در حالی که بر سر و سینه می‌زدند در غروب غم‌انگیز عاشورای حسینی و شام غریبان شهدای کربلا بار دیگر نمایشی از اقتدار و صلابتشان را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/62001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول