اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

مراقب شبهه پراکنی‌های وهابیت باشیم

امام جمعه خارگ گفت: با توجه به دشمنی وهابیون با شیعیان، باید مراقب شبهه پراکنی‌های آنان باشیم.

مراقب شبهه پراکنی‌های وهابیت باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام موسی کمالی صبح امروز در نشستی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در خارگ اظهار کرد: متاسفانه امروز وهابیون و برخی از فرقه‌های وابسته مثل سلفی‌ها، در میان ما شبهه‌هایی علیه شیعه ایجاد می‌کنند که این به واسطه دشمنی‌هایشان با ماست و متاسفانه برخی کورکورانه آن را بیشتر پخش می‌کنند.

وی افزود: یکی از شبهه‌هایی که امروزه برای کاهش وجهه دینی امام ما پخش کرده‌اند این است که اگر امامان شما علم به آینده داشت، پس رفتنش به مقابله با یزید خودکشی محسوب می‌‎شد و این در اسلام حرام است و لذا یا علم نداشته و یا کار حرامی را مرتکب شده است.

کمالی خاطر نشان کرد: باید در مقابله با اینگونه شبهه پراکنی‌ها، تحقیق کرد و با کسانی که آن‌ها را بیان می‌کنند، بحث علمی کرد و بنابراین در این زمینه باید دانست که معاویه در زمان انتقال خلافت، به یزید گفت که در زمان بیعت، سه تن از بیعت با سر باز خواهند زد. یکی عبدالله بن زبیر، یکی عبدالله بن عمر و یکی هم حسین بن علی. دو تن اول اگر کاری به کارشان نداشته باشی، کاری به تو نخواهند داشت، اما حسین بن علی، کسی است که در برابر کارهای تو سکوت نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: معاویه به یزید تاکید کرد که اگر می‌خواهی حکومتت پابرجا بماند، سعی کن به آن‌ها کاری نداشته باشی و سعی نکن آن‌ها را از بین ببری، که حکومتت به خطر بیفتد. اما آن‌ها در جلسه نخست گفتند اگر حسین بن علی با ما بیعت نکرد، سر از تنش جدا کنید، اما امام حسین (ع) این حربه را پیش بینی کرده بود و عده‌ای از جوانان بنی هاشم را با شمشیرهایی که زیر عبای خود داشتند، به مسجد برد و این نقشه عملی نشد و سپس به سمت مکه حرکت کرد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: 18 یا 30 هزار نامه برای امام حسین از طرف کوفه برای او آمد که او را دعوت کرده بودند و حتی ایشان برای اطمینان  مسلم را فرستاد و حتی 80 هزار نفر به استقبال مسلم رفتند و او صحت آن را به امام حسین (ع) رساند و امام حسین (ع) چاره‌ای دیگر بجز رفتن نداشت و حجت ظاهری بر امام تمام بود.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) با اینکه می‌دانست اما به پشتوانه این مردم و جهت پاسخ به دعوت آن‌ها به کوفه رفت و اگر نمی‌رفت، نتیجه عکس می‌داد و می‌گفتند این چه امامی که به خواست مردم احترام نگذاشته و دعوت آن‌ها را پاسخ نداده!

کمالی افزود: باید گفت امام حسین (ع) علم به آینده داشت، اما ایشان موظف به رفتار بر اساس علم ظاهری است و دیدید که پشتوانه‌ای که امام حسین (ع) به اعتبار آن‌ها به کوفه آمد، نه تنها او را تنها گذاشتند، بلکه مقابلش ایستادند وگرنه قرار نبود امام حسین (ع) اینگونه به جنگ یزیدیان برود و این رد شدن کوفیان از امتحان الهی را می‌رساند.

وی اشاره کرد: باید در برابر این شبهات ایستاد و نباید آن‌ها را در جامعه رواج داد بلکه باید پاسخ آن‌ها را از عالمان پرسید. و از بلا هم نباید فرار کرد. چرا که بلا برای پرورش انسان و تقرب او مفید است و امام حسین (ع) این همه بلا را تحمل کرد تا اسلام را بعد از 1300 سال زنده نگه دارد، وگرنه اسلام ما امروز مثل اسلام سلفی‌ها و وهابی‌ها، فقط اسلامی ظاهری بود.

امام جمعه خارگ گفت: شما کجا دیده‌اید یک شیعه سر برادران مسلمان خود را صبح کند به صرف اینکه اگر فلان تعداد شیعه بکشد در قلب بهشت خواهد رفت؟ و این شیوه پیامبر نبود و کجا دیدید این در قرآن آمده باشد؟ قرآنی که همیشه در بین مسلمانان دم از اتحاد و وحدت می‌زند. و لذا در برابر بلاها و سختی‌ها باید مقاومت نمود و حوائج خود را از پیامبر و ائمه و همین دختر سه ساله‌ای که به نیت او اینجا حضور یافته‌ایم طلب کنید و خداوند نیز انشاالله مشکلات و بلاها را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول