اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش جرائم جنایی در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی از کاهش پنج درصدی جرائم جنایی استان در طول هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش جرائم جنایی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول النقی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس اداره پلیس آگاهی آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی و نیروی انتظامی استان، ضریب امنیتی در استان افزایش یافته و در طول چند ماه گذشته شاهد جرائم ویژه و در سطح کلان نبودیم.

وی از کشف 7 هزار و 18 فقره انواع سرقت در طول هشت ماه گذشته در استان خبر داد و افزود: عمده این سرقت‌ها که مربوط به سرقت لوازم جانبی خودرو بوده، بر اثر بی‌احتیاطی مالکان وسایل نقلیه و پایین بودن ضریب امنیتی خودروها رخ داده است.

النقی‌پور در این راستا به دستگیری اعضای باند سرقت لوازم خودرو که به صورت مشترک در ارومیه و خوی فعالیت می‌کردند اشاره کرد و افزود: طی بازرسی‌های پلیس آگاهی استان اعضای این باند به 68 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه آمار زمین‌خواری گزارش شده در این مدت در سطوح کلان نبوده است، به یک مورد زمین‌خواری در شهرک شهریار ارومیه اشاره کرد و افزود: متراژ زمین‌های مزبور که متعلق به راه و شهرسازی بود، 83 هزار متر مربع بوده که در این راستا دو نفر از متهمان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی در حوزه جرائم جنایی نیز از کشف 89.7 درصد این جرائم در استان خبر داد و افزود: این رقم نسبت به آمار مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مرزی بودن استان، در خصوص افرادی که به طمع کسب سود و درآمد به کشور عراق سفر می‌کنند، از وجود دلارهای جعلی و رواج این قبیل روش‌ها، به ویژه در مناطق شمالی عراق هشدار داد و افزود: متأسفانه بسیاری از افراد با بی‌توجهی به این قبیل مسائل علاوه بر خروج ارز از کشور، ضرر و زیان‌های مالی را نیز متقبل می‌شوند که لازم است در این رابطه احتیاط‌های لازم را به عمل آورده و هشدارهای پلیس را مورد توجه قرار دهند.

النقی‌پور همچنین با اشاره به ضرایب امنیتی بالای نقاط مرزی استان، از کاهش آمار قاچاق در طول هشت ماه امسال خبر داد و افزود: اکنون با تدابیر امنیتی پلیس در حفاظت از مرزها، فضای لازم برای رقابت تولیدکنندگان داخلی و عرضه محصولات باکیفیت توسط آنها بیش از پیش فراهم شده است که توجه به این مسئله خود می‌تواند اثرات غیرمستقیمی بر کاهش آمار قاچاق داشته باشد.

انتهای پیام/61006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول