اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری کردستان عنوان کرد

جامعه‌محوری اولویت پلیس در برقراری امنیت پایدار

رئیس پلیس پیشگیری کردستان گفت: جامعه‌محوری و مشارکت مردم در تولید امنیت اولویت نیروی انتظامی است.

جامعه‌محوری اولویت پلیس در برقراری امنیت پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طارق کمالوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت و دیدگاه اصلی نیروی انتظامی بحث جامعه‌محوری و مشارکت مردم در تولید و ارتقای سطح امنیت در جامعه است.

به گفته وی، با توجه به این دیدگاه همه باید سهم خود را در تولید امنیت با توجه به جایگاه و موقعیت ادا کنند تا شاهد وجود امنیتی پایدار و مردمی در سطح جامعه باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری کردستان تصریح کرد: بحث پلیس پیشگیری یک رده تخصصی است که عمده کار آن به رده کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و سرویس‌دهی آنان به مردم مربوط می‌شود.

به گفته کمالوند، پلیس پیشگیری در اصل چرخه‌کار در پاسگاه‌ها و کلانتری‌های را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه کار پیشگیری در جامعه شامل چند نوع است، گفت: پیشگیری قضایی و پیشگیری کیفری انواع پیشگیری‌هاست که هر کدام روش و دستگاه نظارتی خاصی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری کردستان افزود: موضوع پیشگیری در دستگاه قضا و انتظامی برخورد با مجرمین به منظور عبرت گرفتن افرادی است که قصد تعرض به جان و مال مردم را دارند.

کمالوند خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری ما یک پلیس محوری است و برای تحقق اهداف نیاز به تعامل بیش از پیش با مردم دارد.

وی آموزش به مردم برای افزایش آگاهی آنها را ضرورت دانست و اظهار کرد: باید با ارائه آموزش‌های لازم متناسب به اقشار مختلف در سطح مدارس، ادارات، مجامع عمومی، ائمه جمعه و فرهنگیان زمینه کاهش و جلوگیری از وقوع جرائم را در سطح جامعه افزایش داد.

وی پیشگیری وضعی را از دیگر راه‌های پیشگیری از وقوع و افزایش جرائم در سطح جامعه عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد وضعیت و شرایط مناسب برای جلوگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های مهم در بحث پیشگیری وضعی در هر جامعه‌ای است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری کردستان، تحقق این مهم نیازمند توجه به اظهار نظر پلیس در روند ساخت و سازها به منظور افزایش ضریب امنیت در جامعه است.

کمالوند در پایان با بیان اینکه وجود امنیت پایدار در هر جامعه‌ای نیازمند مشارکت مردم و پلیس است، اضافه کرد: هرچه میزان تعامل و ارتباط مردم با پلیس بیشتر باشد وقوع جرائم به همان میزان کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/79002/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول