اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان مرکزی خبر داد

آمادگی پلیس راه برای اجرای مطلوب طرح زمستانی / شناسایی 7 نقطه ‌حادثه‌خیز در محورهای استان مرکز‌ی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از آمادگی پلیس راه این استان برای اجرای مطلوب طرح زمستانی خبر داد.

آمادگی پلیس راه برای اجرای مطلوب طرح زمستانی / شناسایی 7 نقطه ‌حادثه‌خیز در محورهای استان مرکز‌ی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سرهنگ مهدی حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای همه ساله طرح زمستانه پلیس راه اظهار داشت: این طرح به طور همزمان با سراسر کشور از 20 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد بین مسئولان راهور، هلال‌احمر، امداد خودرو، راهداری و ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری با محوریت هماهنگی و آمادگی هر چه بیشتر و بهتر پلیس راه استان در فصل سرما و اجرای مطلوب طرح زمستانی برگزار شده است از آمادگی صد درصدی پلیس راهور استان برای اجرای طرح زمستانی در محورهای استان با تمام توان و استفاده از حداکثر تجهیزات خودرویی و نیروی انسانی موجود و تعامل با سایر ادارات خبر داد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هدف از برگزاری طرح زمستانه پلیس راه و راهور ناجا را افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی تردد وسایل نقلیه در معابر برفگیر، مدیریت بر حوادث ترافیکی، رسیدگی سریع به تصادفات و سوانح رانندگی و کمک به محرومان و در راه ماندگان عنوان کرد.

حسنی گفت: در اجرای این طرح، روزانه 45 تیم سیار در محورهای مواصلاتی و دو تیم ثابت در محورهای برفگیر زالیان و قاقان در حوزه شهرستان شازند مستقر خواهند شد و پنج تیم نظارتی نیز بر فعالیت این تیم‌ها نظارت خواهند داشت.

وی از شناسایی 7 نقطه حساس و حادثه خیز استان اعم از گردنه زالیان در محور اراک ـ بروجرد، گردنه قاقان در محور شازند ـ ازنا، کیلومتر 35 تا انتهای حوزه استحفاظی اراک به سلفچگان، محور قدیم ساوه ـ تهران، گردنه پیک، گردنه دخان و محور نراق به کاشان که نیازمند پوشش ویژه انتظامی و ترافیکی است، خبر داد و افزود: به دلیل وجود شرایط خاص در این هفت نقطه تدابیر ویژه‌ای برای کاهش حوادث رانندگی در این نقاط در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: شروع طرح زمستانه با برگزاری رزمایشی در ستاد فرماندهی انتظامی استان با حضور دستگاه‌های همکار در این طرح اعم از راه و ترابری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، سازمان جهانگردی و ایرانگردی، ستاد حوادث استانداری و رسانه‌ها در روز 20 آذر آغاز خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه رکن اصلی در کاهش تصادفات و کسانی که می‌توانند بیشترین کمک را به مجموعه ترافیکی کشور داشته باشند رانندگان هستند، بیان کرد: در صورتی که طیف رانندگان وظایف قانونی خود را در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به راهنمایی‌های پلیس انجام دهند بسیاری از تصادفات و مشکلات ترافیکی حل خواهد شد. 

وی بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و تغذیه مناسب به همراه معاینه فنی در طول سفر در مدت اجرای طرح زمستانه تاکید کرد و اظهار داشت: رانندگان باید در فصل زمستان حتماً وضعیت فنی وسیله نقلیه خود و وضع ظاهری زنجیر چرخ را کنترل کرده و آشنایی با نحوه استفاده و بستن زنجیر چرخ را آموزش ببینند.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول