اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

شورای معتمدین پلیس در کردستان تشکیل می‌شود/برگزاری جشنواره پلیس و رسانه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان از تشکیل شورای معتمدین پلیس در استان خبر داد.

شورای معتمدین پلیس در کردستان تشکیل می‌شود/برگزاری جشنواره پلیس و رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جواد بنی‌عامریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و مشارکت عمومی برای تامین امنیت از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای معتمدین پلیس است.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای معتمد پلیس در واقع پاسخی به خواسته‌های مردمی است، افزود: این طرح از طرح‌های تحولی و راهبردی معاونت اجتماعی ناجا در حوزه مشارکت‌های عمومی است.

به گفته وی، جلب مشارکت عمومی و بهره‌برداری از ظرفیت معتمدین محلات در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ایجاد یک رکن مشورتی متناسب با نیازهای ساکنان محلات برای فرماندهان انتظامی شهرستان و روسای کلانتری‌ها از اهداف این طرح است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع عوامل آسیب‌زای محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات در شورای معتمد پلیس و چاره‌جویی اهالی محلی برای رفع آنها، احقاق حقوق قانونی و مطالبات مردم برای مشارکت در تامین نظم و امنیت محله خود، تحقق بند 8 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم به منظور مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه از دیگر اهداف تشکیل این شوراها است.

بنی‌عامریان اضافه کرد: حل و فصل دعاویی در مراحل اولیه، جلوگیری از تشکیل پرونده‌های انتظامی و قضایی و ایجاد سابقه برای افراد و بهره‌برداری و بکارگیری نظرات و ایده‌های ساکنان محلات برای رفع معضلات اجتماعی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تشکیل شوراهای معتمدین پلیس است.

به گفته وی، بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح، ادارات دولتی، بسیجیان، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، شهرداران، مدیران مدارس، اعضای شورا یاری‌ها و خانه‌های سلامت، چهره‌های امین و معتمد محلات و در کل عموم مردم می‌توانند از اعضای تشکیل‌دهنده این شوراها باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: ریاست این شوراها بنا به دستورالعمل به عهده نیروی انتظامی است و بر اساس ساختار در تمام محلات سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته بنی‌عامریان، جلسات این شوراها در مدارس و مساجد هر 15 روز یک بار تشکیل و نتایج آن نیز به منظور استفاده و عملیاتی شدن مصوبات به دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات ضمن شناسایی و بیان معضلات راه‌کارهای حل مشکلات نیز باید از سوی اعضا ارائه شود.

برگزاری نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی

وی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی در بهمن ماه امسال در کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت ملی برگزار و علاقمندان می‌توانند آثار خود را با توجه به چارچوب‌های ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه‌ها، تقویت بسترهای و زمینه‌های رسانه، نظم و امنیت عمومی و تقویت سهم رسانه در پیشگیری اجتماعی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن است.

بنی‌عامریان به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: ظرایف روان‌شناختی نشر و تحلیل اخبار حوادث و رخدادها، ابعاد جامعه‌شناختی تهیه و تدوین و انتشار اخبار اجتماعی، کنش‌ورزی رسانه‌ها و حیطه ترویج قانون‌گرایی و نظم‌پذیری، ساز و کارهای رسانه‌ای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی، سهم و نقش رسانه‌ها در ارتقای تعامل پلیس و مردم از محورهای برگزاری این جشنواره خواهد بود.

وی ضمن دعوت از روزنامه‌نگاران، مدیران مسئول، نویسندگان، خبرنگاران، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبر استان برای شرکت در این جشنواره، گفت: این جشنواره در زمینه‌های خبر، مصاحبه، گزارش بوده و آثار ارسالی به صورت مجزا در دو گروه رسانه‌های مکتوب و مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: آثاری در این جشنواره شرکت داده می‌شوند که در یکی از نشریات سراسری، محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی کشور که دارای مجوز انتشار و فعالیت هستند به چاپ رسیده باشد.

انتهای پیام/79002/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول