اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خطر رودخانه فصلی فهرج و تهدید ‌جان مردم

تنها پل رود‌خانه فصلی شهرستان فهرج‌ از ایمنی و مقاومت‌ لازم بر‌خور‌دار نیست و با جاری شدن سیلاب مردم این منطقه هفته‌ها گرفتار می‌مانند.

خطر رودخانه فصلی فهرج و تهدید ‌جان مردم

به گزارش خبر‌گزاری فارس از فهرج، تنها پل رود‌خانه فصلی شهرستان فهرج‌ از ایمنی و مقاومت‌ لازم بر‌خور‌دار نیست و در سیلاب‌های سال گذشته و فروردین ماه سال‌جاری به شدت آسیب دیده است.

‌با گذشت 9 ماه از ابتدای سال‌جاری تاکنون هیچ‌گونه اقدامی از سوی مسئولان شهرستان فهرج برای تعمیر و مقاوم‌سازی این پل صورت نگرفته است.

پل رود‌خانه فصلی فهرج راه ارتباطی‌ این منطقه به شهرستان‌های نرماشیر، بم و سیستان و بلوچستان است که باند ورودی آن توسط این پل صورت می‌گیرد.

اما مسئولان‌ برای باند برگشت‌ ‌این مسیر به جای احداث پل بر روی رو‌خانه اقدام به احداث جاده در مقابل دهانه‌های پل ‌در بستر رود‌خانه کرده‌اند که‌ جاری شدن سیلاب به پایه‌های این پل نیز آسیب جدی وارد کرده است.

به گفته اهالی این پل در سال 1348 بر روی‌ رود‌خانه فصلی فهرج احداث شده و‌ نبود پل در باند دوم سبب شده که هنگام جاری شدن سیلاب هفته‌ها مردم با مشکل روبه‌رو شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس اظهار داشت: عملیات احداث این پل در سال 1348 در این منطقه آغاز و در سال 1353 به‌ بهره‌بر‌داری رسید.

زین‌العابدین شهمراد‌زاده با بیان اینکه عمر مفید این پل به اتمام رسیده است، عنوان کرد: جاری شدن چند‌ سیلاب این پل را دچار آسیب جدی کرده‌ و در چند‌ نقظه دچار شکستگی شده است.

شهمراد‌زاده افزود: دهانه اول این پل شکستگی زیادی دارد و احتمال فرو ریختن آن هر لحظه وجود دارد و مردم با دلهره از روی پل عبور می‌کنند‌.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید در این زمینه اقدامات لازم را برای مقاوم‌سازی انجام دهند که در صورت سهل‌انگاری خسارت جانی و مالی زیادی در بر دارد.

شهمراد‌زاده گفت: باند دوم این پل نیز خراب است و سبب نارضایتی مردم شده‌ است،‌ مراجعات زیادی در زمینه فرسودگی پل رودخانه فصلی فهرج در شورای شهر داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج میزان خسارات وارده به پل ورودی ‌فهرج را 60 تا 70 در‌صد بیان کرد و خواستار تعمیر و مقاو‌م‌سازی آن شد.

پل نیاز به بازسازی اساسی دارد

عضو شورای اسلامی شهر فهرج نیز با اشاره به پیگیر‌ی‌ها‌ی انجام شده در این زمینه افزود: ما پیگیری‌هایی در این زمینه داشته‌ایم، اما از سوی مسئولان اقدامی صورت نگرفته است.

مهدی امام‌علی‌نژاد ابراز داشت: این پل نیاز به تعمیر و مقاوم‌سازی اساسی دارد و تاکنون هیچ کاری پس از گذشت سال‌ها روی آن صورت نگرفته و پل در معرض فرو‌ریختن است.

امام‌علی‌نژاد با تاکید بر اینکه اهالی منطقه در باند دوم برای عبور از بستر رود‌خانه با مشکل روبه‌رو هستند، گفت: هنگام جاری شدن سیلاب مردم با مشکل روبه‌رو می‌شوند، تمام بدنه پل ترک خورده است و در صورت جاری شدن سیلاب‌ فرو می‌ریزد.

شهر‌دار فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سیلاب خسارات جدی به پایه‌های پل وارد کرده است.

مهدی قائمی از بازدید مدیرکل امور شهری استانداری کرمان از این پل خبر داد و گفت: با مساعدت استاندار و مدیران کل امیدواریم‌ بتوانیم هزینه تعمیر و مقاوم‌سازی را فراهم کنیم.

......................................

گزارش از: عظیم میراولیایی

......................................

انتهای پیام/80013/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول