اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

امسال 600 کیلومتر از رودخانه‎های گلستان لایروبی شد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در سال جاری حدود 600 کیلومتر از مسیر رودخانه‎های استان لایروبی شد

امسال 600 کیلومتر از رودخانه‎های گلستان لایروبی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در نشست با معاون جدید امور عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات حوادثی، چهار کیلومتر از رودخانه‎های استان نیز دیواره‎سازی شد.

وی با اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته حوزه پیشگیری به استان در سال گذشته گفت: با وجود تعیین 700 میلیارد ریال اعتبار حوادثی استان در این حوزه، تنها 330 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

سمیعی ادامه داد: در بخش راه نیز اعتباراتی اختصاص داده شد که به دلایلی، خسارت بخش راه که بر اثر سیل ایجاد شده بود ترمیم نشده است.

تامین ماشین‎آلات سنگین در گلستان نیازمند بازنگری است

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر ماشین‎آلات این بخش فرسوده یا نیاز به تعمیرات اساسی دارد و این موضوع در جریان حادثه حریق جنگل‎های استان به طور واضح مشهود بود.

سمیعی با اشاره به دغدغه مالی دستگاه‎های عملیاتی استان اضافه کرد: این دستگاه‎ها حتی در هزینه‎های جاری خود کمبود دارند که البته اعتقاد داریم باید در سیستم دستگاهی خود به دنبال جبران این نارسایی‎ها باشند.

وی تصریح کرد: اینکه این دستگاه‎ها، متوقع یا منتظر جبران کمبودهای اعتباری خود از طریق اعتبارات حوادثی باشند، صحیح نیست و باید این نگرش اصلاح شود.

دستگاههای اجرایی بی‎توجه به اعتبارات حوادثی مشکلات مالی را از طریق سیستم خود پیگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حوادث غیرمترقبه در سال‌های اخیر به ویژه سیل شهرستان آق‎قلا افزود: از پروژه‎های خوب پیشگیری در استان می‎توان به پروژه سامانه انحرافی «آق‎دکش» اشاره کرد که انتظار می‎رود با اجرای تمامی فازهای اجرایی این پروژه، مشکل سیل آق‎قلا به طور کلی حل شود.

سمیعی ادامه داد: فاز اول این پروژه پیشگیری اجرایی شده و مقرر شد از محل اعتبارات منابع ملی هم برای تکمیل آن هزینه شود.

وی با اشاره به ایجاد سایت ماشین آلات مدیریت بحران در شرق گلستان اذعان داشت: زمین این سایت آماده بهره‎برداری و حصارکشی اطراف آن نیز در حال انجام است.

اجرای طرح‌های پیشگیری و آمادگی زلزله در گلستان نیازمند اعتبارات مالی است

سمیعی ابراز امیدواری کرد: با راه‎اندازی این سایت و تمرکز ماشین‎آلات در این عرصه، بتوان بخشی از مشکلات استان در حوزه ماشین‎آلات سنگین قابل استفاده را در چهار مرحله مدیریت بحران مرتفع ساخت.

وی با اشاره به زلزله‎خیز بودن استان گلستان افزود: در این عرصه طرح مشترکی توسط «UNDP» در استان به همراه استان کرمان انجام گرفت که اجرای برنامه‎های این طرح نیازمند اعتبارات مالی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان، برنامه‎های آموزشی محلات، توسعه تشکل‎های غیر‎دولتی مرتبط، مقاوم‎سازی سازه‎ای و غیر‎سازه‎ای بیمارستان‎ها و مدارس و مطالعات پهنه‎بندی را از جمله برنامه‎هایی دانست که در این پروژه پیش‎بینی شده است.

انتقاد از فقدان استقرار بالگرد در پایگاه امداد و نجات گلستان

سمیعی با اشاره به تاسیس و راه‎اندازی پایگاه امداد و نجات در گلستان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات ارزشمند استان طی سال‎ها‎ی اخیر، فقدان استقرار بالگرد در این پایگاه آن هم به شکل ثابت را از مشکلاتی قلمداد کرد که در این عرصه وجود دارد.

وی در زمینه اسکان اضطراری نیز با اشاره به طرح شناسایی یک هزار سایت اسکان اضطراری از سوی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در این طرح شهرهای بالای 50 هزار نفر در سطح کشور باید مکان اسکان اضطراری خود را مشخص کنند.

سمیعی متذکر شد: در استان گلستان نیز با توجه به جمعیت شهری تنها شهرهای گرگان و گنبدکاووس انتخاب شده و مکان اسکان اضطراری شناسایی شده اما فاز اجرایی آماده‎سازی این مکان انجام نگرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مجموعه مدیریت بحران استان، بتواند پیش از گذشته در جهت سیاست‎های دولت تدبیر و امید و در جهت نیل به برنامه‎های حوزه معاونت عمرانی استانداری گلستان حرکت کند.

انتهای پیام/83002/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول