اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه حفاظت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی:

مالکین حاشیه رودخانه‌ها متصرفین این حریم‌ها را شناسایی کنند

رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: مالکین حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها متصرفین و معترضین به بستر و حریم رودخانه‌ها را شناسایی کنند.

مالکین حاشیه رودخانه‌ها متصرفین این حریم‌ها را شناسایی کنند

موسی دستار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مالکین حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید به منظور حفظ و حراست از انفال متصرفین و معترضین به بستر و حریم رودخانه‌ها را شناسایی کرده و بلافاصله به شرکت آب منطقه‌ای معرفی کنند تا از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل این شرکت از سال 81 تا 91 با استفاده از اعتبارات استانی و حوادث ملی، اقدام به اجرای عملیات نقشه برداری به میزان 524 کیلومتر، عملیات لایروبی و اصلاح مسیر و احداث دایک حفاظتی به میزان 84 کیلومتر، عملیات رپرگذاری حد بستر به میزان 146 کیلومتر و انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم و مرحله اول ساماندهی به میزان 147 کیلومتر کرده است.

به گفته وی انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم تالاب‌ها به میزان یک هزار و 920 هکتار، تعیین بستر و حریم موردی به میزان 423 کیلومتر و تبدیل نقشه‌ها به فرمت GIS به میزان 300 کیلومتر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت عنوان کرد.

دستار در ادامه خاطرنشان ساخت: حدود 58 درصد خسارت‌های وارد شده در سیلاب ناشی از تصرف بستر، 37 درصد احداث سازه‌های غیر فنی و تنها پنج درصد ناشی از عوامل طبیعی است که با ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/87013/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول