اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده عالی دولت در خمام تأکید کرد

ضرورت تکمیل دیوار حفاظتی 2 رودخانه خمام

نماینده عالی دولت در خمام با بیان اینکه این بخش در محاصره دو رودخانه قرار دارد، گفت: تکمیل پروژه‌ احداث دیوار حفاظتی روی رودخانه‌های شیجان‌رود و گورابجیررود ضرورت دارد.

ضرورت تکمیل دیوار حفاظتی 2 رودخانه خمام

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکر استقامتی عصر امروز در جریان بازدید میدانی افشین عزیزی مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان و دیگر مسئولان از این بخش، اظهار کرد: خمام توسط رودخانه‌های «شیجان‌رود» و «گورابجیررود» احاطه شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با مساعدت‌های صورت گرفته تا حدودی موفق به اجرای پروژه‌ احداث دیوار حفاظتی در دو رودخانه‌ مذکور شده‌ایم، افزود: با توجه به کمبود شدید اعتبارات تخصیص یافته، تحقق پروژه‌ مذکور به‌صورت کامل میسر نشده است.

بخشدار خمام ادامه داد: در اثر وقوع سیل اخیر در شهرستان رشت به‌ویژه بخش خمام که منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها، معابر شهر خمام و طغیان رودخانه‌های این بخش از جمله «شیجان‌رود» و «گورابجیررود» شد خسارات زیادی به ابنیه، راه‌های مواصلاتی، پل‌ها، ساختمان دستگاه‌های اجرایی و مدارس این بخش وارد آمده است.

وی خواستار لوله‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی جنب اداره‌ برق خمام، جنب سپاه و دبیرستان زحمتکش و نیز احداث دیواره‌ حفاظتی رودخانه‌های شیجان‌رود و گورابجیررود شد.

ذاکر استقامتی گفت: با تأمین اعتبارات لازم می‌توان گام‌های اساسی برای برون‌رفت از مشکل موجود برداشت و به مدیریت پیش‌ از وقوع بحران پرداخت.

وی با اشاره به اجرای مانور اطفای حریق در خمام خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه‌یافتگی شهری و استقبال از طرح‌های آپارتمان‌سازی و مسکن ‌مهر که عموماً ارتفاع‌سازی شده‌ است، برطرف شدن کمبودها و تامین اعتبارات به‌عنوان یک ضرورت تلقی می‌‌شود.

به گفته وی، خمام با 160 کیلومتر مربع وسعت و 56 هزار نفر جمعیت با کمبود امکاناتی مانند سِت نجات و خودروی نردبانی برای واحد آتش‌نشانی مواجه است.

انتهای پیام/2300/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول