اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طغیان رودخانه‌ها در گیلان

بارش شدید باران موجب طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در گیلان شده است.

طغیان رودخانه‌ها در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، یک‌هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان امروز دچار آبگرفتگی شدند.

بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها موجب خسارت و قطع راه 13 روستای فومن شده است ضمن اینکه به 200 خانه و واحد تجاری به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی خسارت وارد شده است.

رانش کوه در روستای فوشه فومن به یک واحد مسکونی و جایگاه نگه‌داری دام خسارت وارد کرد و موجب کشته شدن شش راس دام شد.

اسماعیل قربان‌زاده فرماندار فومن اظهار کرد: تمام مدارس شهری و روستایی فومن امروز بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی تعطیل شده است.

*صومعه‌سرا

خانوارهای 25 روستای صومعه‌سرا گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند.

میرزا حسینعلی‌زاده فرماندار صومعه‌سرا گفت: 50 خانوار روستای فلاح‌آباد این شهرستان به دلیل طغیان شدید رودخانه در مسجد روستا اسکان داده شدند.

سیل جاده پیربازار به ضیابر در روستای شیخ‌محله را مسدود کرد.

*شفت

بارش شدید باران موجب طغیان شدید رودخانه‌های سیاه‌مزگی و امامزاده ابراهیم (ع) و همچنین قطع راه ارتباطی 30 روستای شفت شد.

جواد شفیعی ثابت فرماندار شفت تصریح کرد: وقوع سیل موجب قطع گاز سه روستا، آب آشامیدنی پنج روستا و تلفن ثابت 600 مشترک در این شهرستان شده است.

*رشت

بارش شدید باران در رشت موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و همچنین طغیان رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه پسیخان و آبگرفتگی خانه‌ها شده است.

*رودبار

سیل موجب بسته شدن زیرگذر استخرجان به آزادراه رشت ـ قزوین، تخریب جاده دیورش، کوه‌کنه و شهربیجار شده است.

رانش زمین موجب بسته‌شدن قسمتی از آزادراه قزوین ـ رشت در منطقه خرشک، حشمت‌آباد، رشته‌رود و جاده قدیم امامزاده هاشم (ع) به رودبار شده است.

*املش

بارش شدید باران در املش موجب خسارت به دیوار حفاظتی روستای حاجی‌آباد و همچنین اختلال در تردد 35 خانوار روستای جورکاسر شد.

مهدی جعفری فرماندار املش، خسارت سیل در این شهرستان را 700 میلیون ریال اعلام کرد.

*رودسر

جاری شدن سیل در رودسر موجب تخریب پل ماچیان شده است.

*استقرار 99 امدادگر در مناطق آسیب‌دیده گیلان

علیرضا خصوصی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: 99 امدادگر در قالب گروه‌های سه نفری با تجهیزان کامل به فومن، شفت و منطقه پسیخان رشت اعزام شدند تا به خانوارهای گرفتار در سیل امدادرسانی کنند.

*بازگشایی راه‌های گیلان به صورت اضطراری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به باران شدید در شهرستان‌های رشت، شفت، فومن و صومعه‌سرا گفت: آبگرفتگی در شهرستان‌های مذکور ایجاد شده است.

افشین عزیزی به طغیان رودخانه‌های پسیخان، ماسول‌رودخان و امامزاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: تمام نیروهای امدادی در حال امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر راه‌ها اکنون مرمت و به صورت اضطراری بازگشایی شدند، تصریح کرد: سه پل اضطراری در فومن باقی مانده است.

عزیزی اضافه کرد: در تلاش هستیم تاسیسات زیربنایی مانند برق و آب که در بعضی از مناطق قطع شده است، را دوباره وصل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه تلاش تمام دستگاه‌ها سبب شده صدمه جانی در استان نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که احتمال بروز خطر برای آنها داده می‌شد به جای امن انتقال پیدا کردند.

وی به آبگرفتگی در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کاهش باران و اقدام‌ دستگاه‌های مختلف معضل آبگرفتگی برطرف شود.

عزیزی با بیان اینکه خسارت‌های احتمالی هنوز برآورد نشده است، اظهار کرد: بیشترین آبگرفتگی در محیط‌های شهری مربوط به فومن، صومعه‌سرا و شفت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از آبگرفتگی گسترده در دهستان پسیخان رشت خبر داد و بیان کرد: محله‌هایی که در مجاورت رودخانه گوهررود در رشت هستند، بیشترین آبگرفتگی را دارند.

*باران گیلان ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس یادآور شد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار سامانه پر فشار در سطح زمین و وجود جریان‌های ناپایدار در ساحل جنوبی دریای خزر است.

مهدی کوثری هوای گیلان در ساعت‌های آینده را ابری همراه با بارندگی پیش‌بینی کرد و افزود: بارش باران و برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ارتفاع 1.5 تا 2.5 متری موج دریا، تصریح کرد: دریا برای دریانوردی ساحلی و شناورهای صید صنعتی نامناسب است.

انتهای پیام/84001 /ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول