اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد سجده‌ها و اشک‌های امام سجاد (ع)

آیین قرائت خطبه امام سجاد (ع) در مساجد رفسنجان برگزار شد

به یاد سجده‌های طولانی و اشک‌های ریخته از چشمان امام سجاد (ع) مراسم قرائت خطبه با برکت امام سجاد (ع) در مساجد و حسینیه‌های شهرستان رفسنجان برگزار شد.

آیین قرائت خطبه امام سجاد (ع) در مساجد رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، به یاد سجده‌های طولانی و اشک‌های ریخته از چشمان امام سجاد (ع) مراسم قرائت خطبه با برکت امام سجاد (ع) در مساجد و حسینیه‌های شهرستان رفسنجان جمعه شب برگزار شد.

چه زیبا گفت، زمانی که یکی از یاران از ایشان خواست مولای من این قدر گریه نکنید، چشمانتان کور می‌شود، امام سجاد (ع) در پاسخ فرمودند «اگر چشمانم خون ببارد و سفید شود باز هم کم است، یعقوب برای از دست دادن یک پسر آن قدر گریست که چشمانش کور شد من پدر، برادران و عموهایم را از دست داده‌ام، اسارت عمه و خواهرانم را دیده‌ام».

امام در غم غریبی و اسارت عمه و خواهرانش سوخت و درد کشید، اما نه درد بدن، بلکه درد قلبی که آکنده از حرارت غریبی در وطن بود.

چه غریبانه از شام عبور کرد کاروان آل‌الله و چه زخم‌زبان‌هایی شنیدند، چه زخم‌هایی بر جگر امام و عمه‌اش نشست و چه غربتی از در و دیوار خرابه‌های شام بر سرشان بارید.

امام خطبه خواند و یزیدیان محکوم به ریختن خون خدا شدند، او غریب بود و داغ غریبی‌اش بر دل‌های ما شیعیان و عاشقان مولایمان تا قیامت می‌ماند.

انتهای پیام/80016/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول