اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر مطرح کرد

ایمان به خدا و معرفت به وعده‌های الهی ویژگی بارز امام سجاد(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: ایمان به خدا و معرفت به وعده‌های الهی از ویژگی‌ها و رفتارهای مهم امام سجاد(ع) بود.

ایمان به خدا و معرفت به وعده‌های الهی ویژگی بارز امام سجاد(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به جایگاه ایشان در بین ائمه، اظهار داشت: عبادت و راز و نیاز ایشان همیشگی بود و همواره در مقام استغفار به درگاه الهی بود.

وی تصریح کرد: ایشان در اسارت هم نهایت توجه به عبادت پروردگار را داشت و با وجود مصائب جانسوزی که تحمل کرده بودند یک لحظه از برقراری ارتباط با خدا غافل نشد.

سروستانی داشتن روحیه انقلابی، شجاعت، بندگی و عبودیت را از ابعاد مختلف شخصیت امام سجاد(ع) ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ممتاز ایشان تضرع به ذات احدیت است که همواره شرایط قبر و قیامت را در ذهن خود مجسم ساخته و به درگاه خداوند تضرع می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر معرفت و یقین امام سجاد(ع) به وعده‌های الهی را ویژگی ممتاز ایشان برشمرد و اضافه کرد: شناخت ایشان از دنیا شناخت جامعی بود و هیچ وقت غرق در خواسته‌ها و زرق و برق مسائل دنیوی نشدند.

سروستانی ارتباط با خداست را مهم‌ترین عامل کمال انسان عنوان کرد و افزود: امام سجاد(ع) همواره به حلال دانستن حلال‌های الهی و دوری از محرمات توصیه می‌فرمایند و معتقدند که انسان با اسم و رسم به درجات الهی نمی‌رسد بلکه پیشه کردن تقوای الهی و دوری از محرمات یگانه راه دستیابی به کمال و سعادت است.

وی با تاکید بر نقش اساسی امام سجاد(ع) در کربلا افزود: ایشان در رکاب پدر بزرگوارشان، حضرت امام حسین(ع) در واقعه کربلا حضور داشت و مصلحت الهی بر این محقق شد که امام سجاد (ع) به بیماری مبتلا شود و در بستر بیماری قرار گیرد، زیرا اگر امام سجاد(ع) از واقعه کربلا بر جا نمی‌ماند شاید نسل امام حسین(ع) را منقطع می­‌کردند.

سروستانی امام سجاد(ع) را تنها بازمانده از رجال واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: امام سجاد(ع) به عنوان یکی از الگوهای جامعه بشری دارای ارتباط مناسب با ذات اقدس احدیت مطرح هستند و بهترین و جامع‌ترین سخن در خصوص ایشان همان القاب شریف زین‌العابدین و سیدالساجدین است که آن حضرت به آن‌ها نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: دشمنان بعدازظهر عاشورا قصد داشتند امام سجاد(ع) را به شهادت برسانند اما حضرت زینب در مقابل آنان قرار گرفت و گفت که اگر می‌خواهید امام سجاد (ع) را شهید بکنید اول باید مرا بکشید و با این اقدام شجاعانه خود دشمنان را از تصمیم خود منصرف کرد.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با بیان شیوا مظلومیت خاندان رسول‌الله(ص) را بیان و کسانی که می‌پنداشتند با به اسارت گرفتن خاندان نبوت فتح بزرگی به دست آورده‌اند را رسوا کرد و اهالی شام را از این وضعیت متاثر ساخت.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول