اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوازدهم آذر ماه

همایش امام سجاد(ع) در بستک برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان بستک گفت: همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد(ع) با موضوع فرقه‌های نوظهور عامل اختلاف در امت اسلامی دوازدهم آذر ماه با حضور علما و کارشناسان حوزه دین در این شهرستان برگزار می‌شود.

همایش امام سجاد(ع) در بستک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش امام سجاد(ع) در شهرستان بستک، اظهار داشت: این همایش در راستای شناساندن شخصیت نورانی، سیره علمی و عملی امام سجاد(ع) و معرفی هرچه بهتر صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما باید زندگی و مسیر بزرگان و امامان دینی خود را مسیر راه خویش قرار دهیم، افزود: بزرگان دین بهترین و زیباترین مسیر را در زندگی دنیوی و اخروی خویش انتخاب و ما با تأسی از راه و روش این بزرگان به سعادت دنیا و آخرت می‌رسیم.

فرماندار بستک بیان داشت: شخصیت والای حضرت امام سجاد(ع) بود که توانست کشتی اسلام اصیل و امامت و ولایت را پس از حوادث دلخراش عاشورا، رهبری و آن را از طوفان‌ها وگرداب‌های افکار و اعمال پست امویان و فریب‌خوردگان نجات دهد و پاسدار عظیم مکتب و ارزش‌های متعالی اسلام و ولایت باشد.

مشتاق‌زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شناخت ویژگی‌ها و شخصیت امام سجاد(ع) و استفاده از کتاب صحیفه سجادیه تأکید فراوانی دارند، افزود: شناخت فرهنگ عمیق اسلامی و توجه به کتاب صحیفه سجادیه کمک فراوانی در مبارزه با هجمه فرهنگی جهان غرب که درصدد مقابله با ارزش‌های جامعه و دین اسلام هستند، خواهد کرد.

وی ادامه داد: همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد(ع) کاری اساسی و بنیادی است و باید زمینه لازم برای استمرار آن و جلب مشارکت تمامی اندیشمندان جهان اسلام و گسترش ابعاد همایش مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بستک خاطرنشان کرد: این نوع همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی می‌توانند مبنایی برای فعالیت‌های آتی در حوزه‌های مختلف باشند و استقبال بسیار خوب از این برنامه‌ها نشانگر برنامه‌ریزی مطلوب و مشارکت تمامی اقشار و گروه‌هاست.

مشتاق‌زاده گفت: آشنایی مردم با اخلاق، اندیشه، ابعاد شخصیتی، شیوه زندگی و مبارزات و عرفان امام سجاد(ع) و کتاب صحیفه سجادیه و همچنین مبارزه با عرفان‌های نوظهور و کاذب از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک به عنوان دبیر دومین همایش علمی، پژوهشی امام سجاد(ع) در این شهرستان انتخاب شد.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول