اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان و پژوهشگران

همایش علمی امام سجاد (ع) در میناب برگزار شد

همایش علمی امام سجاد (ع) با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و گروه‌های مختلف مردم در میناب برگزار شد.

همایش علمی امام سجاد (ع) در میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، امام جمعه شیعیان مسقط عمان صبح امروز در این مراسم، شکرگزاری از نعمت‌های الهی را از وظایف هر انسانی دانست و با ذکر این مطلب که اگر فردی نسبت به فرد دیگر لطفی کند شایسته تقدیر و تشکر است، اظهار داشت: خدای تبارک و تعالی نعمت‌های فراوانی را به بشر عطا فرموده و انسان باید در هر لحظه شکرگزار این نعمات باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احسان صادق با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید نعمت‌های الهی را غیر قابل شمارش دانست و گفت: ائمه اطهار بر توجه، تامل و تدبر در آیات نورانی قرآنی تاکید فراوان کرده‌اند.

وی در ادامه از حضور قلب و توجه در عبادت به عنوان مهم‌ترین رکن عبادت نام برد و گفت: در عبادت باید انسان از همه چیز بریده و محو در عشق‌بازی با ذات اقدس الهی شود.

امام جمعه شیعیان مسقط عمان اظهار داشت: مومن باید در نماز و راز و نیاز با خدا به گونه‌ای باشد که از همه تعلقات دنیوی فارغ و به خدای متعال متصل شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شخصیت و چهره علمی امام چهارم شیعیان، اظهار داشت: حضور قلب در نماز و عبادت از مسایلی است که در زندگی ائمه هدی برجسته است.

وی گفت: امام سجاد(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) بر حضور قلب در عبادت همواره تاکید داشته و خود نیز در این راستا سرآمد هستند.

امام جمعه شیعیان مسقط عمان که سخنران اصلی همایش امام سجاد(ع) در میناب بود در بخش دیگری از سخنان خود به بعد اجتماعی عبادت امام زین العابدین(ع) اشاره کرد و با بیان این که عبادت و راز و نیاز نباید انسان را از حال هم‌نوعانش بی‌خبر کند گفت: آثار اجتماعی عبادت امام سجاد (ع) در مردمداری و رسیدگی به حال نیازمندان بود.

وی اظهار داشت: با مطالعه زندگی گهربار و ارزشمند خاندان رسول‌الله (ص) و ائمه هدی (ع) در می‌یابیم که عبادت باید انسان را به سمت کمک به محرومان، رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار آنان سوق دهد.

دکتر احسان صادق ادامه داد: عبادت و راز و نیاز با خالق هستی هیچ‌گاه امام سجاد (ع) را نسبت به اجتماع منزوی نکرد و هرگز این امام همام از احوال امت خویش بی‌خبر نبود.

همایش علمی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و گروه‌های مختلف مردم در مسجد جامع امام خمینی میناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در این همایش همچنین علامه‌زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان، میرزاحسین معتمدی‌فر امام جمعه و خدادادزاده فرماندار ویژه میناب و جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/88004/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول