اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

خداشناسی و خودشناسی مهم‌ترین پیام دعاهای امام سجاد(ع) است

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: خداشناسی و خودشناسی مهم‌ترین پیام دعاهای امام سجاد(ع) است به طوری که این امام بزرگوار در قالب دعاها و مناجات ارتباط انسان‌ها را با خدا تقویت می‌کرد.

خداشناسی و خودشناسی مهم‌ترین پیام دعاهای امام سجاد(ع) است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) بنا به روایتی اظهار کرد: پیشوای چهارم شیعیان با توجه به کثرت عبادت و تقوا به زین‌العابدین معروف شده‌اند که این امر نشاندهنده شخصیت مذهبی حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز نامی از عاشورا و کربلا داریم به برکت وجود مقدس امام سجاد(ع) است که با تمام وجود، قدرت و امکانات برای بیان اهداف قیام امام حسین(ع) حرکت کرد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: امام زین‌العابدین(ع) قیام کربلا را زنده نگاه داشت که این امر نشان دهنده مبارزه سیاسی حضرت است.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در دوران خفقان فعالیت داشت، ولی لحظه‌ای مبارزات خود را رها نکرد و در قالب دعا و گریه به مبارزه سیاسی پرداخت و مبارزات خود را در خط سرخ کربلا با دستگاه بنی‌امیه و آل زبیر ادامه داد.

عظیمی با اشاره به مبارزه با نحله‌های انحرافی گفت: امام زین‌العابدین(ع) با نحله‌های انحرافی فراوانی رو به رو بود و در این دوران دشمنان از قیام امام حسین(ع) برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیشوای چهارم شیعیان با استفاده از دعاها و مناجات در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کردند تا از سوء استفاده سودجویان از قیام امام حسین(ع) جلوگیری کنند و اهداف این انقلاب به انحراف کشیده نشود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه خداشناسی و خودشناسی مهم‌ترین مضمون دعاهای امام سجاد(ع) است گفت:‌ این امام بزرگوار در قالب دعاها و مناجات ارتباط انسان‌ها را با خدا تقویت می‌کرد و اساس و اصل این دعاها زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوقی امام زین‌العابدین(ع) دارای ابعاد خودشناسی و جامعه شناسی است که انسان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

عظیمی یادآور شد: بیان خط سرخ شهادت، معرفی چهره دشمنان خارجی، منافقان و کفار از پیام‌های دیگر دعاهای امام سجاد(ع) است.

انتهای پیام/78003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول