اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

اختلاف‌افکنی بین حوزه و دانشگاه مهم‌ترین هدف سلطه‌گران است

یک استاد برجسته حوزه دانشگاه گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سلطه‌گران با اعمال سیاست‌های مخرب خود در راستای اختلاف‌افکنی بین حوزه و دانشگاه تلاش می‌کردند.

اختلاف‌افکنی بین حوزه و دانشگاه مهم‌ترین هدف سلطه‌گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام یحیی رهایی عصر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این مطلب اظهار کرد: فراگیری علوم و تخصص‌های مختلف جزو مهم‌ترین تأکیدات پیامبر اکرم(ص) به مسلمانان به شمار می رود و این حاکی از جایگاه فاخر علم‌آموزی در دین اسلام است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ حاکمان زیادی با اعمال سیاست‌های مختلف مردم را از علم‌آموزی و رشد فکری محروم می‌کردند و این اصل در راستای پایداری ساختار حکومتی بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سطح علمی مردم ایران پس از ظهور دین اسلام رشد قابل‌توجهی داشته است، افزود: در دوران ساسانیان علم‌آموزی مختص به اقشار خاصی از جامعه بود اما با ظهور دین اسلام تمامی سدهای پوشالی صاحبان قدرت در برابر رشد علمی و فکری مردم ایران شکسته شد و فصل جدیدی از تاریخ علمی در کشور ما آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام در عرصه‌های دانشگاهی رشد و قابل‌توجهی در طول یک قرن گذشته داشته است، بیان داشت:با پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی‌های  علمی و صنعتی کشور ایران به سلطه جویان غربی و شرقی حذف شد و پیشرفت‌های بی‌نظیر در عرصه انرژی هسته‌ای از بارزترین مصادیق این موضوع است.

رهایی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باید مد نظر باشد، اضافه کرد: حفظ جایگاه و منزلت دانشجویان باید در تمامی عرصه‌ها لحاظ شود و از توانمندی‌های این قشر تلاش گر حداکثر استفاده را در جهت توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم.

وی با تشریح سیاست‌های شوم سلطه گران برای اختلاف‌افکنی بین حوزه دانشگاه گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمامی سیاست‌های شوم و پلید دشمنان در جهت مشکل‌آفرینی در ارتباط بین این دو مجموعه نقش بر آب شد و انتظار داریم همواره شاهد ارتباط سازنده و صمیمانه بین این تشکل باشیم.

انتهای پیام/63011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول