اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

وحدت مسلمانان مانعی در برابر نفوذ بیگانگان به حریم آنان است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: وحدت مانع بزرگی در برابر نفوذ بیگانگان به حریم مسلمانان است.

وحدت مسلمانان مانعی در برابر نفوذ بیگانگان به حریم آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا لازمه ثمر دادن اعمال و عبادات مسلمانان است که سبب نجات انسان‌ها از تنگناهای مختلف زندگی می‌شود.

وی در ادامه سلسله مباحث خود، به موضوع اخلاق اسلامی و اهمیت آن از منظر آیات الهی و روایات معصومین علیهم‌السلام اشاره کرد و گفت: این مسئله همواره از مؤکدات بزرگان دینی بوده است که اکنون باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

ریشه بسیاری از تعارضات اجتماعی در بداخلاقی‌ها است

بیضاوی ریشه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه کنونی را در تعرض افراد از اخلاقیات دانست و افزود: هر اندازه اعمال و رفتار افراد مغایر با موازین شرعی و احکام اسلامی باشد، به همان اندازه انسان‌ها و به تبع آن جوامع به آسیب‌های مختلفی گرفتار خواهند شد.

وی همچنین به موضوع مهم اتحاد میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمن همواره در صدد است تا با طرح‌ریزی نقشه‌ها و برنامه‌های متعدد، وحدت مسلمانان را متزلزل کند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه به مقاصد مختلف بیگانگان در گسستن اتحاد میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که مسلمانان یکدل و یکپارچه، با اتحاد و همبستگی یار و یاور هم باشند، دشمن جرأت نفوذ در حریم آنها نخواهد داشت.

اتحاد مانعی در برابر نفوذ دشمنان به حریم مسلمانان است

وی بسیاری از مشکلات فعلی موجود در برخی ممالک اسلامی را ناشی از عدم وجود اتحاد کامل میان افراد آن ملت‌ها عنوان کرد و افزود: پیروزی قطعی در گرو اتحاد و حفظ وحدت میان مسلمانان است.

وی همچنین به روز دانشجو نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان آینده‌سازان کشور و مایه افتخار ملت هستند.

بیضاوی بر لزوم توجه بر مسائل و مشکلات این قشر از جامعه نیز تأکید کرد و گفت: تا زمانی که دانشجو دغدغه‌هایی به غیر از تحصیل داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت تحصیل آنها از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول