اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه اجتماعی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی:

برنامه‌های دانشگاهی با چشم‌انداز وحدت با حوزه طراحی شود

عضو کارگروه اجتماعی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی در آستانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برنامه‌های دانشگاهی با چشم‌انداز وحدت با حوزه طراحی شود.

برنامه‌های دانشگاهی با چشم‌انداز وحدت با حوزه طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فتح‌الله فرجی ظهر امروز و در آستانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت برنامه‌های دانشگاهی با چشم‌انداز وحدت گفت: یکی از عوامل ایجاد چالش در رشد علم وجود موانع معرفتی در این حوزه و در واقع عدم حضور مبانی وسیع و گسترده ارتباط با دریای بیکران حوزه های علمیه است.

عضو حزب موتلفه ورامین تصریح کرد: مادیات محوری و کم اهمیتی به ابعاد دیگر علم مانند مفید بودن، کاربردی بودن و از همه مهمتر اسلامی بودن و وظیفه دانستن علم‎آموزی در کشور از مواردی است که باید در آموزش عالی بیش از پیش مدّنظر قرار گیرد و از مدرک‎گرایی و آموزش بی‎تکلف دوری جست.

وی در ادامه کم‎توجهی به اهداف اصلی و اساسی رشد علمی از نظر اسلام را مورد انتقاد قرار داد و اضافه کرد: دانشگاه‎ها نیازمند نوعی آسیب‎شناسی بنیادی و شکوفایی علم هستند، امروز در تمام حوزه‌های علمی به حضور گسترده‌تر‌ و با برنامه حوزه‌های علمیه نیاز داریم.

عضو کارگروه اجتماعی باشگاه نویسندگان انقلاب اسلامی گفت: پایه فرهنگ‌سازی و علم‎آموزی مبتنی بر آموزه‌های دینی است و تبیین سبک زندگی اسلامی که یکی از اولویت‌های جامعه است از همین معبر عبور می‌کند.

فرجی گفت: امروز بیش از پیش نقش روحانیان در عرصه علمی و آموزشی نسل جوان ملموس‌تر شده و غیر قابل انکار است، با اتکا به وحدت حوزه و دانشگاه می‎توان افرادی را تربیت کرد که موجب افتخار جامعه اسلامی باشند، این حوزه‌های علمیه هستند که در تاریخ طولانی عمر خویش به ‌عنوان یک جریان مستمر پویا و بالنده در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرد‌ند و امروز خطر جنگ نرم دشمن جوانان دانشگاهی ما را تهدید می‌کند.

فرجی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه علوم اجتماعی تصریح کرد: ایجاد بستر این تحول که مورد نظر آقا می‎باشد میسر نمی‌گردد جز با وحدت بیش از پیش و عملی حوزه و دانشگاه، چراکه امروز حوزه‎های علمیه دریای بیکران علوم ناب اجتماعی و معرفتی مورد نیاز جامعه هستند.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب عرصه‌های پیشرفت را در چهار مورد عرصه زندگی، فکر، علم و معنویت تبیین می‌کند و تاکید دارند عرصه معنویت باید در تمام این چهار مورد حضور جدی و فعال داشته باشد،می‎بینیم که حضور حوزه‌های علمیه به عنوان مبنای انتشار معارف اسلامی و معنوی نه تنها در دانشگاه‌ها که در تمام جامعه به‌طور جدی احساس می‌شود.

وی گفت: بنابراین برنامه‌های دانشگاهی باید با چشم‎انداز وحدت با حوزه طراحی و اجرا شوند.

این فعال اجتماعی شهرستان ورامین ادامه داد: از طرفی حوزه‌های علمیه نیز برای کارکرد پویاتر و جدی‌تر نیازمند گسترش فناوری‌ها و علوم جدید در حوزه هستند و حضور افراد تحصیل‌کرده و معتقد و متدین دانشگاهی در مراکز برنامه‌ریزی و پژوهشی حوزه‌ها گره بسیاری از مشکلات موجود را باز خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، بیست و هفتم آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به‌مناسبت روز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است و روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام (ره) است.

این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول