اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بارش سنگین برف

مدرس‌گرجی: 20 درصد از راه‌های روستایی کردستان مسدود است

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از آغاز عملیات بازگشایی راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 درصد از راه‌های روستایی در کردستان مسدود است.

مدرس‌گرجی: 20 درصد از راه‌های روستایی کردستان مسدود است

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: عملیات بازگشایی راه‌های استان از بعدازظهر دیروز با اولویت راه‌های اصلی و شریانی آغاز شده است.

به گفته وی، با اتمام عملیات بازگشایی راه‌های اصلی و شریانی، عملیات بازگشایی راه‌های روستایی استان نیز از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و در حال حاضر تنها 20 درصد از راه‌های روستایی استان مسدود است.

وی از فعالیت 30 اکیپ راهداری در راستای بازگشایی راه‌ها در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این اکیپ‌ها در راه‌های روستایی شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، دیواندره و مریوان در حال فعالیت و بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان شب تمام راه‌های روستایی را نیز بازگشایی کنیم.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه اولویت‌ اداره راه و شهرسازی استان بازگشایی راه‌های اصلی به دلیل میزان و حجم بار ترافیکی آنها است، گفت: به منظور جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی نیز هر ساله با برگزاری مناقصه‌هایی نگهداری و بازگشایی راه‌های روستایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌جاری با وجود برگزاری مناقصه و تعیین شدن پیمانکار، به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی تاکنون نتوانسته‌ایم پیمانکار را معرفی کنیم.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه تامین اعتبارات و امکانات لازم یکی از مهم‌ترین نیازهای استان در بحث نگهداری راه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی است، بیان داشت: خوشبختانه با وجود کمبود امکانات و بارش برف زیاد در طول شبانه‌روز گذشته مانع بسته شدن راه‌ها شدیم.

مدرس‌گرجی بر تامین هرچه سریع‌تر اعتبارات در این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: کمبود امکانات سخت ماشین‌آلات از دیگر مشکلاتی است که با آن روبه‌رو بودیم.

وی به فعالیت 30 راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 400 نفر در قالب 30 اکیپ و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در راستای ارائه خدمات به مردم استان و مسافرین در سطح جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در پایان افزود: در حال حاضر به منظور بازگشایی راه‌های روستایی بیش از 100 دستگاه تراکتور فعال شده است.

انتهای پیام/79002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول