اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان مرکزی خبر داد

کاهش 3.9 درصدی کشته‎های تصادفات در جاده‌های استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش 3.9 درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده‌های استان در مدت 8 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

کاهش 3.9 درصدی کشته‎های تصادفات در جاده‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی حسنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس گزارش پزشکی قانونی کشور نیز در 6 ماه اول سال جاری خوشبختانه در استان در حوزه تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت خیلی خوبی را داشته‎ایم، افزود: در شش ماهه اول سال جاری تعداد فوت شدگان تصادف رانندگی در استان مرکزی 284 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 309 نفر بوده 8.1 درصد کاهش داشته‎ایم.

وی اظهار داشت: در بحث اعمال قانون نیز در 8 ماهه ابتدای سال جاری تاکنون 40 درصد برخورد با رانندگان متخلف در محورهای استان افزایش داشته‌ است.

*95 درصد سوانح رانندگی خطای انسانی و 5 درصد جاده‌ها و نقص فنی خودروها است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده  95 درصد سوانح رانندگی در استان به دلیل خطای انسانی و پنج درصد مربوط به جاده‌ها و نقص فنی خودروها بوده است.

حسنی ادامه داد: بیشترین حوادث رانندگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان مربوط به واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب آلودگی و توجه نکردن رانندگان به جلو رخ داده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی به جهت موقعیت جغرافیایی، اهمیت راه‌های برون شهری و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب نسبت به استان‌های دیگر از لحاظ حجم تردد و تعداد سفر از وضعیت ویژه‌ و پر ترافیکی برخوردار است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی جزو 5 استان پر تردد کشور محسوب می‌شود به همین جهت می‌طلبد مسئولین امر اهتمام ویژه‌ای برای بهبود وضعیت ایمنی و افزایش ضریب ایمنی ترافیک در سطح محورهای استان داشته باشند.

* استان مرکزی ضعیف‌ترین استان از لحاظ تجهیزات الکترونیکی رانندگی است

حسنی افزود: در ماه‌های گذشته در مجموعه مدیریتی استان برای این مهم اقداماتی انجام گرفته که کافی نیست و استان مرکزی از لحاظ استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمند برای مدیریت ترافیک، برخورد با راننده، کنترل سرعت و جلوگیری از تخلفات حادثه ساز نسبت به استان‌های دیگر وضعیت نامناسبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع استان مرکزی ضعیف‌ترین استان از نظر بهره‌مندی از تجهیزات الکترونیکی کنترل تخلفات رانندگی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف و تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس راه استان است از اجرای طرح تست کنترل سلامت رانندگان در جاده‌های استان خبر داد.

* طرح تست کنترل سلامت رانندگان در جاده‌های استان مرکزی اجرا می‌شود

حسنی بیان داشت: طرح کنترل سلامت رانندگان با هدف پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و شناسایی رانندگان متخلف اجرا می‌شود و در اجرای این طرح اکیپ‌های ویژه کنترل سلامت رانندگان با استقرار در سطح جاده‌ها نسبت به انجام تست اعتیاد از رانندگان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به نسبت تست‌هایی که از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه بخش حمل و نقل مسافر گرفته شده است، اذعان داشت: وضعیت سلامت رانندگان وضعیت مطلوبی نیست و می‌طلبد که متولیان امر و مدیران فنی موسسات حمل و نقل مسافر و دستگاه‌های نظارتی دقت و نظارت بیشتری در به کارگیری رانندگان سالم از لحاظ روحی و جسمی داشته باشند.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول