اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز تاکید کرد

افزایش تیم‌های راهداری در جاده‌های استان البرز

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز با اشاره به افزایش تیمهای راهداری در جاده‌های استان البرز گفت: از این پس رانندگانی که قصد عبور از محورهای برون‌شهری استان البرز را دارند، باید خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

افزایش تیم‌های راهداری در جاده‌های استان البرز

عباس صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در دامنه جنوبی رشته کوه البرز دارای چندین محور اصلی و فرعی کوهستانی است.

وی تصریح کرد: مهمترین محور کوهستانی جاده کرج ـ‌ چالوس است که سالانه صدها هزار خودرو برای دسترسی به استان‌های البرز، تهران و همچنین استان‌های شمالی مانند گیلان و مازندران از این مسیر استفاده می‌کنند.

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز افزود: همچنین چندین محور فرعی از جمله راه‌های دسترسی به شهرستان طالقان و توابع و همچنین شهرها و توابع شهرستان ساوجبلاغ مانند کردان از جمله جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی استان البرز به شمار می‌آیند.

صفری با اشاره به نزدیک بودن فصل سرما و افزایش بارش‌ برف در محورهای کوهستانی استان البرز افزود: طی هفته‌های گذشته چندبار در ارتفاعات استان البرز شاهد بارش برف بودیم، اما به طور قطع در هفته‌های آینده و با فرارسیدن زمستان میزان بارش‌ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است مانند سال‌های قبل برخی از روزها حجم بارش برف به اندازه‌ای باشد که عبور و مرور را در این محورها به طور کامل متوقف کند.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از این پس خودروهایی که قصد عبور از محورهای کوهستانی استان البرز را دارند، باید به تجهیزات مقابله با سرما به ویژه زنجیر چرخ مجهز باشند.

* افزایش تیم‌های راهداری در جاده‌های استان البرز

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا طرح‌های ویژه زمستان از سوی راهداری البرز امسال نیز انجام خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران انجام شده و امسال نیز طرح‌های ویژه‌ای در این زمینه داریم.

صفری تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها افزایش تیم‌های ثابت و سیار راهداری است و با افزایش تجهیزات و امکانات این تیم‌ها، امسال ماموران راهداری حضوری پررنگ‌تر در محورهای برون‌شهری استان البرز خواهند داشت.

وی بیان داشت: همچنین در نظر داریم با همکاری و هماهنگی اداره هواشناسی و همچنین پلیس راه، در زمان‌های بارش برف و باران، تیم‌های سیار ویژه‌ای را در این محورها مستقر کرده تا در صورت لزوم در کمترین زمان ممکن برای خدمات‌رسانی به شهروندان آماده باشند.

این مسئول ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همچنین افزایش تجهیزات از جمله ماشین‌آلات سبک و سنگین و ماشین‌آلات برف‌روبی، ماموران راهداری آمادگی دارند تا در زمان بارش شدید برف خدمات‌رسانی به مسافران را انجام دهند.

* بستن زنجیر چرخ در تونل‌ها تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست

صفری گفت: راهداری استان البرز آمادگی خود را برای انجام وظائف افزایش داده است،‌ اما به طور قطع بدون همکاری شهروندان نمی‌توانیم به موفقیت کامل دست یابیم و انتظار داریم که مسافران به ویژه رانندگان خودروها توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: تجهیز خودروها به وسائل گرمایشی و همچنین تجهیزات ویژه زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطلاع از شرایط جوی جاده‌ها پیش از سفر و بالاخره رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی است که باید از سوی شهروندان مورد توجه ویژه و جدی قرار گیرند.

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز ادامه داد: به عنوان نمونه در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که برخی از رانندگان بدون زنجیر چرخ در فصل زمستان اقدام به عبور از محورهای برف‌گیر می‌کردند که این امر ضمن افزایش خطر برای خود آنها، مشکلات بسیاری را برای ماموران راهداری و پلیس راه ایجاد می‌کرد.

صفری گفت: همچنین مشاهده می‌شد که برخی از رانندگان در زمان بارش برف به بهانه بدی آب و هوا در تونل‌ها و کانال‌های برف‌گیر در جاده‌ها توقف کرده و در محیط تونل اقدام به بستن زنجیر چرخ می‌کردند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که توقف، حتی توقف‌های کوتاه در تونل‌ها تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست و قانون این اجازه را به رانندگان نمی‌دهد که تحت هیچ شرایطی در تونل‌ها توقف کنند.

صفری در پایان گفت: امیدواریم امسال با تلاش‌های ماموران راهداری، برنامه‌ریزی صورت گرفته و با افزایش تجهیزات سبک و سنگین این اداره و همچنین همکاری شهروندان بتوانیم زمستان بی‌خطری را پشت‌سر بگذاریم.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول