اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد اعلام کرد

حمایت کمیته امداد و سایر دستگاه‌های دولتی از بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از حمایت کمیته امداد و 10 سازمان و دستگاه دولتی از بیماران مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی خبر داد.

حمایت کمیته امداد و سایر دستگاه‌های دولتی از بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حس رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مبارزه با بیماری ایدز اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان کمیته فنی حمایت از بیماران اچ‌آی‌وی و ایدز  به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی افزود: 10 سازمان، زیر مجموعه کمیته امداد به 60 خانواده متأهل مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز خدمات رسانی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد حمایت از بیماران مجرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز را وظیفه کمیته امداد ندانست و افزود: دادن مستمری، خدمات درمانی، مشاوره فرهنگی و درمانی و برخورداری از مسکن مهر و روستائی به خانواده‌های متأهل مبتلا به بیماری اچ‌آی‌وی و ایدز از جمله فعالیت‌های کمیته امداد است.

وی سرکشی از خانواده‌‌های مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی و ایدز را از کارهای مهم کمیته امداد دانست و افزود: دادن عزت نفس و روحیه و فراهم آوردن اشتغال برای بیماران و خانواده‌های بیماران به تناسب توانایی و حمایت‌های مالی و فرهنگی می‌تواند در مبارزه با بیماری ایدز بسیار مؤثر باشد.

رضایی از اختصاص پنج واحد مسکن مهر به بیماران زیر پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: تشکیل کمیته مبارزه با بیماری ایدز و حمایت از بیماران از سوی مسئولان و خیرین لازم است.

وی اضافه کرد: 720 میلیون ریال در سال گذشته به صورت مستمری و سایر خدمات به بیماران مورد حمایت کمیته امداد اختصاص داده شده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل بهزیستی استان همدان نیز اظهار داشت: در هر مرحله‌ای از تاریخ، سلامتی جزء لاینفک  حقوق اصلی مردم بوده و توسعه سلامتی در راستای توسعه کشور لازم است.

ابوالفضل باب‌الحوائجی با اشاره به تلاش‌های بهزیستی در مهار بیماری ایدز گفت: تشکیل مراکز کاهش آسیب دی‌آی‌سی، مرکز ترک معتادان ام‌ام‌تی و مرکز شیلتر مخصوص بانوان از اقدامات مهم بهزیستی است.

وی حمایت از بیمارانی که با ویروس اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند را مهم دانست و افزود: تحویل مسکن مهر به مبتلایان مجرد و تخصیص اعتبارات بانکی به بیماران و رفع مشکل ضامن برای برداشت وام در دستور کار بهزیستی بوده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل بهزیستی از اختصاص وام مسکن به 300 نفر از افراد در معرض خطر مورد حمایت بهزیستی خبر داد و افزود: جای خالی مددکاری بیماری اچ‌آی‌وی و علایم بالینی وجود دارد.

انتهای پیام/89026/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول