اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد

نقش پررنگ دانشجویان در عظمت نظام اسلامی

امام جمعه رفسنجان گفت: نقش دانشجویان در به قدرت رساندن و عظمت نظام پررنگ است و دانشگاه‌های ما باید اسلامی باشند.

نقش پررنگ دانشجویان در عظمت نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان تقوا را از حقوق خدا دانست و اظهار داشت: این حق بر گردن ما است و همه باید این حق را که زاد و توشه‌ای برای آخرت محسوب می‌شود، ادا کنیم.

وی تصریح کرد: دنیا در برابر آخرت ناچیز است به طوری که در آیات قرآن کریم به آن اشاره‌های زیادی شده و در آیه 13 سوره مبارکه لیل دنیا و آخرت را از آن خدا دانسته و لذا باید تابع دستورات خدا باشیم تا بتوانیم به راحتی از قبر که منزل‌گاه اول ما پس از مرگ است عبور کنیم.

رمضانی‌پور خاطر نشان کرد: خواندن نماز وحشت کاری بدلی است که اگر شخص نتوانست صدقه‌ای برای مرده بدهد، این کار را می‌کند و صدقه دادن برای شخص مرده بسیار ثواب دارد و توصیه شده است.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) قبر را منزل‌گاه اول آخرت خواندند و فرمودند «اگر از این منزل بتوانیم به راحتی عبور کنیم، عبور از دیگر منزل‌ها راحت است».

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به ویژگی‌های دنیا و آخرت گفت: آخرت خانه همیشگی و دنیا مسافرخانه است و زندگی حقیقی ما در آخرت رقم می‌خورد.

وی با اشاره به ارتکاب برخی جرم‌ها توسط افراد خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید همواره در جامعه انجام شود و افراد دست از تذکر دادن بر ندارند و هر جا نیاز بود به کمک شخص تذکر دهنده برویم نه اینکه فرد خاطی را فراری دهیم و در جرم او سهیم باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) ابراز داشت: ایشان حیا و ایمان را در یک ریسمان پیوسته و تنیده خواندند به طوری که اگر حیا نباشد، ایمان هم از بین می‌رود و لذا باید در جامعه اسلامی ما این دو محکم و استوار به چشم بخورند.

رمضانی‌پور به سرعت عمل نیروهای انتظامی از محلی که شهروندان تماس گرفته‌اند، تاکید و افزود: فرمانده انتظامی استان کرمان در صورت توان، نیروها و امکانات و تجهیزات را در شهرستان‌ها بیشتر کند تا مردم بتوانند از خدمت بیشتر این نیروها بهره‌مند شوند.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به روز دانشجو نقش این قشر را در قدرت و عظمت نظام اسلامی پر رنگ خواند و افزود: دانشگاه‌های ما باید اسلامی باشند چرا که این خواسته امام و رهبری است.

وی به موضوع توافقنامه ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و بیان داشت: هرچه زمان می‌گذرد، دست استکبار بیش از پیش رو می‌شود و نیرنگ و نفاق آنها بیشتر جلوه می‌کند و می‌طلبد در این زمینه حواس‌ها جمع باشد.

رمضانی‌پور به دخالت برخی افراد ناوارد در نرخ‌گذاری پسته اشاره و اذعان داشت: قیمت پسته 30 هزار تومان است و نه بیشتر و افرادی که ظالمانه وارد می‌شوند و خون و عرقی که کشاورزان طی 12 ماه برای به ثمر نشستن محصول خود ریخته‌اند، توی شیشه می‌کنند و آن را 30 هزار تومان می‌خرند و به قیمت بیش از دو برابر می‌فروشند، این کارها را نکنند که لعنت خدا را در پی دارد.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول