اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالبات دانشجویی به بهانه 16 آذر روز دانشجو

اعتضادی‌فر: تئوری‌سازی بزرگ‌ترین مشکل امروز دانشگاه‌هاست

دانشجوی مخترع بسیجی با بیان اینکه تئوری‌سازی در دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین مشکل امروز دانشگاه‌ها است، گفت: غافل ساختن دانشگاه‌ها از تولید علم و پژوهش، ما را به سمت وابستگی در همه عرصه‌ها می‌کشاند

اعتضادی‌فر: تئوری‌سازی بزرگ‌ترین مشکل امروز دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، پوریا اعتضادی‌فر به مناسبت 16 آذر روز دانشجو  با بیان اینکه محیط دانشگاه با همه نقش‌های تأثیرگذارش، محیطی علمی، پژوهشی و فنی است، اظهار کرد: دانشگاه باید متخصصان متعهد و مورد نیاز را که بتوانند کشور را از لحاظ علمی و فنی به سرحد خودکفایی و پیشرفت برسانند تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید از نظرعلمی، اخلاقی و فکری سازنده دانشجو باشد، خاطرنشان کرد: سازندگی علمی در کلاس‌های درس و دانشگاه انجام‌پذیر است ولی هدف این است که کشور به دست افرادی باشد که از لحاظ ایمان پیمان‌های قویی با خدا بسته باشند و جامعه را در جهت اهدافی پیش ببرند که به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی برسیم.

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه بیرجند به ویژگی‌های دانشجویان واقعی بسیجی در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: دانشجویی واقعی کسی است که چرخی از چرخ‌های کشور در دستش باشد و با دید و نگرش اسلامی حرکت کند.

اعتضادی‌فر در مورد ویژگی‌های یک دانشجوی مسلمان نیز گفت: دانشجوی حزب اللهی کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد و این افراد باید در زمینه مخاطب‌شناسی و دشمن‌شناسی بیشتر مطالعه داشته باشند، اگر نقد می‌کنند، منصفانه، اگر مقاله می‌دهند فراگیر و همه جانبه، اگر تیتر می‌زنند و خبر می‌دهند روی ادبیاتشان دقت داشته باشند.

وی اظهار داشت: علم آنقدر ارزش دارد که انسان به خاطرش حتی از نظرات افرادی که مخالف او هستند باید بهره‌مند شود.

امروز وحدت کلمه رمز پیروزی هر ملتی است

دانشجوی نخبه بسیجی به جهت‌گیری هدفمند دشمن در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این همان برنامه‌ای است که به اصطلاح خودشان برای ما جهان سومی‌ها درست کردند مثال واضح آن هم، معضل بزرگ فرار مغزهاست، که خوب‌ها را از ما می‌گیرند و حتی اجازه نمی‌دهند آنهایی که یاد می‌گیرند دوباره به آبادانی کشور خود کمک کنند.

اعتضادی‌فر با بیان اینکه امروز وحدت کلمه رمز پیروزی هر ملتی است خاطرنشان کرد: هنر بزرگ امام(ره) ما این بود که یک فضای وسیع ساخت و دل‌ها را در قالب بسیج با هم آشنا کرد و این نیروی عظیم را به وجود آورد.

وی ادامه داد: روح "واعتصموا بحبل الله جمیعا" در سخن و عمل امام خمینی(ره) تجلی یافته بود و علی‌رغم اختلاف بعضی از سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها باید خط یکپارچگی و وحدت را ادامه دهیم.

دانشجوی مخترع بسیجی دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه امروز بسیج وظیفه دارد مفهوم انقلاب و مبانی فکری آن را با همه وجود در آحاد مردم و دانشجویان رسوخ دهد، گفت: ما جوانان نسل امروز خیلی راحت از بعضی مسائل می‌گذریم، با همه انتقادهایی که از جامعه داریم ولی یک شانس بزرگ آورده‌ایم که در دوران حکومت پهلوی نبودیم و همچنین سختی‌هایی که جوانان آن زمان در هشت سال دفاع مقدس تحمل کردند را تجربه نکردیم، از این‌رو هیچ وقت نباید زحمات آنها فراموش شود.

اعتضادی‌فر بسیج و بسیجی را این‌گونه تعریف کرد: بسیجی یعنی کسی که به فکر خدمت به مردم است از این‌رو تفکر بسیجی گره‌گشای معضلات کشور است.

باید به نقش بسیج در شرایط کنونی کشور اهمیت داده شود

دانشجوی نخبه بسیجی تصریح کرد: یک بسیجی حتما نباید عضو سازمان بسیج باشد، بلکه اگر ایمان وعشق و خدمت‌گذاری و تلاش بسیجی را داشته باشد و بسیجی‌وار فکر و عمل کند یک بسیجی است.

اعتضادی‌فر به اثرگذاری دشمن از لحاظ تکنولوژی در کشور اشاره کرد و گفت: قطعا کسانی که تصمیم‌‌گیرنده هستند و جهت‌دهی می‌کنند، باید شرایط کنونی کشور را در نظر بگیرند، نباید سکوت کنند چرا که نقش تشکل‌هایی همچون بسیج را روز به روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌کنند.

وی اظهار داشت: باید مسئولان سعی کنند روی بچه‌های ارزشی و افرادی که مستعد هستند بیشتر کار شود و برای بقیه که نسبتا بی‌توجه‌ترند دغدغه‌سازی کنند برای این‌ کار باید انعطاف مجموعه بالا باشد، تا بتواند روی افراد متوسط تأثیرگذار بوده و آنها را خوب تربیت کنند.

دانشجوی مخترع بسیجی و سازنده دستگاه میکروکنترلر خاطرنشان کرد: فرایند آگاهی‌دهی و دیدگاه‌سازی مستلزم یک سری مراحل است و باید نیاز دانشجویان را در نظر بگیریم، برای آن برنامه‌ریزی کنیم و سپس در قالب برنامه‌ای که خودشان جذب آن شده‌اند محتوای فکری را به آنها تزریق کنیم.

انتصاب مدیران نالایق انگیزه افراد را برای حضور در عرصه کم می‌کند

اعتضادی‌فر نقش مسئولان را در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری با اهمیت عنوان کرد و افزود: مسئولان هستند که می‌توانند با وجدان کاری بیدار و مخلصانه حرکت دانشجویان را تسهیل کنند.

وی یکی از آفت‌های سیستم‌های اداری را انتصاب مدیران نالایق دانست و گفت: مدیران نالایق با هر ترفندی که شده خود را به این منصب رسانده‌اند و به‌جای اینکه از زمین بلند شوند، دست روی شانه دیگران گذاشته‌اند و بلند شده‌اند، که آثار سوء این انتصاب نه تنها مشکلاتی برای آن مجموعه به بار می‌آورد بلکه انگیزه دیگر افراد را برای حضور موثر کمرنگ‌تر می‌کند و شایستگی‌ها را مخدوش می‌سازد.

وی افزود: برای اینکه جوان کارآفرین باشد باید حداقل جهت‌دهی درست و زمینه اجرای چندین طرح پژوهشی در دوران دانشجویی را به او داده باشیم.

دانشجوی مخترع بسیجی با بیان اینکه مدرک‌گرایی در جهت عکس نقش مثبت و حرکت‌سازی آن قرار دارد، گفت: انگیزه بچه‌ها در بیشتر موارد تحت تاثیر شرایط جامعه است و جامعه‌ای که مدرک‌گرا باشد نباید انتظار داشته باشد دانشجوهایش پویایی لازم برای شرکت در کارهای علمی و پژوهشی را داشته باشند.

دانشجوی نخبه بسیجی اظهار داشت: مجموعه ارزشمند بسیج اگر واقعا می‌خواهد از آرمان‌های انقلاب دفاع کند، باید روی جوانان چه در قالب بسیج محلات و چه بسیج دانشجویی ارزش‌گذاری کند، به جوانان بها دهد و سعی کند با این کار و برطرف کردن نیازهایشان از طرف دیگر در جهت ثبات شخصیت دانشجویان در چنین مجموعه‌ای باشد.

انتهای پیام‌/2248/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول