اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دفاع مقدس:

سرزمین‌های‌ نور دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است

راوی و رزمنده دفاع مقدس گفت: جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به عنوان سرزمین‌های نور، دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بودند که امام راحل در این دانشگاه از قاسم‌های 13 ساله تا حبیب‌بن‌ مظاهرهای 60 ساله را می‌پذیرفت.

سرزمین‌های‌ نور دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ابوالفضل باجلان در یادواره شهدای هسته‌ای و شهدای شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن کنفرانس موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی برگزار شد، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی، تاریخ کوتاهی از انقلاب اسلامی بود که رزمندگان اسلام با رشادت‌ها، شجاعت‌ها و دلیری برگ زرینی از خود بر جای گذاشتند.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ گذشته شیعه می‌توان گفت که اتفاقات عجیب و غریب و متعددی رخ داده است ولی ماندگارترین واقعه‌ای که ماندگار شد، واقعه کربلا بود که سینه به سینه تا به امروز به ما رسیده و از آن بهره می‌بریم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: زمانی که پس از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) به کاخ یزیدیان فراخوانده شد و آنان هلهله و شادی می‌کردند و از این بانوی بزرگوار سئوال شد که خوب شد برادران و فرزندانت در کربلا کشته شدند؟ ایشان در پاسخ فرمودند: جز زیبایی چیزی ندیدم که این فرمایش عقیله بنی‌هاشم، آتش به جان یزید و یزیدیان انداخت.

باجلان اضافه کرد: به دلیل رشادت‌ها، شهامت‌ها، شجاعت‌های امام حسین (ع) و شهدای کربلا بود که حضرت زینب (س) فرمود هر آنچه که دیدم زیبایی بود که مصداق این جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز وجود داشت.

وی افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به تأسی حضرت زینب (س) مصیبت‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کردند و امروز نیز شیرین‌ترین و باصفاترین روزهای زندگی‌شان را دوران دفاع مقدس بیان می‌کنند.

ضرورت حفظ دستاوردهای دفاع مقدس

این راوی دفاع مقدس، حفظ دستاوردهای دفاع مقدس را از سوی آحاد جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: استقلال، امنیت، آسایش، اقتدار از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است که ملت ایران و مسئولان باید به آن‌ها توجه کرده و در حفظ و حراست از آن‌ها کوشا باشند.

باجلان افزود: در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، انسان‌هایی وجود داشتند که فراتر از عقلشان عمل می‌کردند و اگر امروز صفات و ویژگی‌های آن انسان‌ها را بیان کنیم شاید برای برخی قابل تأمل و تعجب باشد.

وی ادامه داد: امروزه متأسفانه جمله «شهدا شرمنده‌ایم» لقلقه زبان شده است که مطلوب است از این حالت خارج شود و بهترین راه خروج از این موضوع، عمل به تکالیفی است که شهدا بر عهده ما گذاشتند و آن حفظ آرمان‌های دفاع مقدس، دستاوردهای نظام و ولایت‌مداری است.

این رزمنده دفاع مقدس بیان داشت: دوران دفاع مقدس دوران طلایی انقلاب اسلامی بود که این دوران دیگر تکرار نمی‌شود چراکه برای هیچ کشوری توجیه اقتصادی ندارد بنابراین رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، انسان‌هایی بودند که هیچ گاه تکرار نمی‌شوند.

باجلان با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا و تاریخ دفاع مقدس افزود: خانواده‌های معزز شهدا چشم و چراغ این مرز و بوم هستند که باید همواره قدردان آنان باشیم.

وی در خاتمه خاطراتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیز همرزمان شهید آبیکی‌اش بیان کرد.

انتهای پیام/77006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول