اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشریه‌های بین المللی صورت گرفت

چاپ 300 مقاله علمی توسط بخش فیزیک دانشگاه شیراز

دبیر اجرایی همایش روز فیزک گفت: در پنج ساله اخیر توسط بخش فیزیک دانشگاه شیراز بیش از 300 مقاله علمی در نشریه‌های بین‌المللی خارج از کشور چاپ شده است.

چاپ 300 مقاله علمی توسط بخش فیزیک دانشگاه شیراز

عباس قاسمپور اردکانی امروز در حاشیه همایش روز فیزیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این همایش از سوی انجمن علمی فیزیک ایران همزمان با دانشگاه‌های تهران، تبریز، تحصیلات تکمیلی زنجان و اراک در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در همایش یک‌روزه فیزیک بیش از 70 دانش‌آموز نخبه از نواحی چهارگانه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با آخرین دستاوردهای علم فیزیک و کاربردهای آن آشنا می‌شوند.

دبیر اجرایی همایش روز فیزیک تصریح کرد: فیزیک به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت‌های علمی در قالب نانو، فناوری هسته‌ای، اپتیک، لیزر، نانوفتونیک از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است.

قاسمپور اردکانی با اشاره به اینکه بخش فیزیک دانشگاه شیراز در ارائه برنامه‌ها و مقاله‌های علمی در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کسب رتبه ششم پراستنادترین مقاله کشور، دارای 12 کتاب تالیفی و ترجمه‌ای به عنوان کتب درسی، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های علوم و فنون هسته‌ای در دانشگاه شیراز، تاسیس پژوهشکده نجوم، اخترفیزیک و فناوری ابزارآلات نجومی و فضائی و لایه‌نشانی و آزمایشگاه‌های xrf و xrd از جمله فعالیت‌های بخش فیزیک دانشگاه شیراز است.

وی در مورد رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز بیان داشت: این رصدخانه در تعیین اوقات شرعی و رویت هلال ماه رمضان فعالیت دیرینه داشته و زیر نظر دانشکده علوم اداره می‌شود.

دبیر اجرایی همایش روز فیزیک اضافه کرد: کتابخانه این رصدخانه دارای 40 جلد کتاب به زبان انگلیسی، 80 جلد فارسی، 150 نشریه لاتین و 50 نشریه فارسی است.

قاسم پور اردکانی ابراز داشت: واحد تحقیقاتی رصدخانه ابوریحان بیرونی با رصدخانه‌های مشهد، تبریز و دانشگاه اصفهان و همچنین با مراکز خارجی از جمله یک گروه محقق ژاپنی به ریاست دکتر ناروساوا ارتباط علمی و تحقیقاتی دارد.

انتهای پیام/2448/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول