اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر شهری استانداری خراسان رضوی:

شهرداری‌ها از آغاز پروژه‌های جدید بدون برنامه‌ خودداری کنند

مدیر کل دفترشهری و امورشوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: اولویت شهرداری‌ها در تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمام بوده و باید از شروع پروژه‌های جدید بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن منابع مالی خودداری کنند.

شهرداری‌ها از آغاز پروژه‌های جدید بدون برنامه‌ خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سید مجتبی علوی‌مقدم ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: دفتر امور شهری در استانداری با هدایت 73 شهرداری کار پشتیبانی خدمات شهری، حقوقی، اداری و استخدامی شهرداری‌ها و منابع انسانی را بر عهده دارد.

وی توجه ‌دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها به موضوع محدودیت منابع مالی را خواستار و تاکید کرد: اگر دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که با موضوع درآمد سر و کار دارند به بحث اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت‌های مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند به راحتی دوره محدودیت منابع مالی را پشت‌سر خواهند گذاشت.

علوی‌مقدم با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید در کسب درآمد سالم و هزینه کردن درست آن تلاش کنند، تصریح کرد: باید به درخواست‌های مردم و پاسخگویی به آنان منطبق بر قواعد و قوانین توجه شده و استفاده از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی در ایجاد فضایی صمیمی در شهرداری‌ها را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: شهردار باید فرآیندهای دست و پاگیر و برداشت‌های شخصی را از مجموعه اداری خود برداشته و در پاسخگوئی به کار مردم تسریع ایجاد کنند.

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان این موضوع که استفاده از کالاهای ایرانی و حذف خریدهای غیرضروری و تشریفاتی در دستور کار شهرداری‌ها قرار بگیرد، یادآور شد: استفاده از همفکری نخبگان و تشکیل اتاق فکر باعث ایجاد فضای بهتری در سطح شهر شده و شهرداری نباید خود را محدود به نیروهای مجموعه خود کند.

وی عنوان کرد: اولویت شهرداری‌ها در تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمام بوده و باید از شروع پروژه‌های جدید بدون برنامه‌ریزی و درنظر گرفتن منابع مالی خودداری کنند.

علوی مقدم با بیان اینکه کار تیمی باعث افزایش بازدهی در موفقیت یک مجموعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به مجموعه شهرداری و پرداخت حق و حقوق آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی نظارت بر حسن اجرای مصوبات شوراها را امری مهم برشمرده و یادآور شد: در سال گذشته 40 درصد مصوبات شوراها در مجموعه استان با بودجه مصوب شده انحراف داشته است که این موضوع باید مدنظر اعضای شورا قرار بگیرد.

مدیر کل دفترشهری و امور شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: شوراها باید با تشکیل اتاق فکر از تفکر خلاق و پویای مدیران دانشگاهی و نخبگان نیز استفاده تا تصمیمات بر اساس نیاز مردم گرفته شود.

انتهای پیام/2202/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول