اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد

برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر قزوین توسط شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر 327 نفر نیروی انسانی با چهار دستگاه نمک پاش مکانیزه، سه گریدر، دو بیل بکهو، چهار لودر، 20 کمپرسی، 15 خاور و دو مینی‌لودر در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر قزوین هستند.

برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر قزوین توسط شهرداری

مجتبی منتظری دقایقی قبل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در روزهای اخیر، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا اختلالی در شرایط عادی زندگی شهروندان بر اثر برودت هوا و یخبندان ایجاد نشود و ایمنی وسایط نقلیه و تردد در معابر و خیابان‌ها با کمترین آسیب رسانی به سهولت انجام پذیرد.

وی افزود: در همین راستا، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اقدامات ویژه‌ای برای گذران فصل زمستان در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری انجام داده است که این فعالیت‌ها به اقدامات قبل از شروع بارش، اقدامات پس از اعلام بارش و وضعیت فوق‌العاده هوا و همچنین اقدامات پس از بارش برف و اتمام عملیات برف‌روبی تقسیم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی، جلسات متعددی در راستای آمادگی کامل این سازمان برای مواجه با بحران‌های احتمالی برگزار شده است که در همین خصوص تمام ماشین‌آلات سازمان و برخی از خودروهای مورد نیاز در سازمان عمران شهرداری مجهز شده‌اند و نقاطی هم که احتمال بروز مشکل در هنگام بارش برف در آنجا وجود دارد شناسایی و برای آن تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: جانمایی مخازن شن و نمک و ماشین‌آلات ستاد برف روبی، تعیین مکان‌هایی مناسب برای تخلیه فوری برف‌های جمع‌آوری شده، شناسایی نقاط بحرانی جهت برف روبی، تهیه کیسه شن و استقرار آنها در مخازن مخصوص و تحویل این کیسه‌ها به ادارات، اماکن دولتی و آموزشی و الویت بندی مسیرهای برف‌روبی نیز از جمله اقداماتی است که توسط ستاد برف‌روبی این سازمان انجام شده است.

وی شناسایی نقاط آسیب‌پذیر مانند سطوح شیب‌دار و رمپ‌ها را از اقدامات دیگر این مدیریت عنوان کرد و افزود: شناسایی این موارد برای اقدامات لازم و سریع در صورت بروز مشکلات است.

منتظری به خریداری نمک استاندارد و مورد نیاز برابر مشخصات فنی اشاره کرد و گفت: این نمک‌ها در انبارهای موجود در ایستگاه های هفتگانه سازمان نگهداری می‌شود تا در مواقع ضروری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مسئول نیروهایی را که در ایام بارش برف نسبت به برف‌روبی در سطح شهر اقدام می‌کنند 372 نفر معرفی کرد و گفت: در روزهای برفی آماده‌باش کامل و در روزهای عادی هم 50 درصد از نیروهای سازمان مدیریت پسماند در حال آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری با استفاده از ده‌ها دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین آمادگی لازم را برای پاکسازی معابر و خیابان‌های شهر دارد، افزود: ماشین‌آلات مورد نظر شامل چهار دستگاه نمک پاش مکانیزه، سه دستگاه گریدر، دو دستگاه بیل بکهو، چهار دستگاه لودر، 20 دستگاه کمپرسی، 15 دستگاه خاور که 10 دستگاه آن مجهز به سیستم برف‌روب هستند و دو دستگاه مینی‌لودر (باب کت) ‌است.

منتظری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: از حدود ساعت 3 بامداد امروز به‌ منظور جلوگیری از آبگرفتگی و لغزندگی معابر، عملیات شن‌پاشی و ریختن محلول آب و نمک به‌ویژه بر روی پل‌های غیر هم‌سطح و تقاطع‌ها آغاز شد تا خللی در عبور و مرور شهروندان ایجاد نشود.

این مسئول با اعلام اینکه مشکل خاصی در زمینه آبگرفتگی معابر پیش نیامده است، افزود: آبگرفتگی جزیی نیز در برخی معابر، به‌ دلیل ریختن زباله و پسماند در جوی آب ایجاد شده بود که با تلاش اکیپ‌های مستقر خدمات شهری، رفع شد.

وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام شده نقاط حساس قبل از شروع بارش شناسایی شدند و با استقرار همه تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی هیچ مشکلی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر و مناطق منفصل شهری گزارش نشده است و عملیات برف‌روبی با به کارگیری همه تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان از شهروندان خواست تا در حد امکان از ریختن برف به کوچه‌ها و معابر خودداری کنند و طبق سال‌های گذشته شهرداری را در این خصوص یاری دهند تا شاهد مسدود شدن معابر و کوچه‌ها نباشیم و ضمن همکاری بیشتر با عوامل خدمات شهری در صورت بروز هر گونه مشکل با سامانه 137 شهرداری و یا با شماره تلفن‌های 3327565 و3322201 تماس حاصل نموده تا نیروهای خدماتی به سرعت در محل مورد نظر حضور یابند.

لازم به ذکر است تمامی مراکز آموزشی، درمانی (درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها) در صورت نیاز به نمک می‌توانند موضوع را از طریق شماره‌های فوق اعلام کنند تا نمک مورد نیاز تحویل این مراکز شود.

بارش برف و کاهش دما همچنان در قزوین ادامه دارد.

انتهای پیام/2667/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول