اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری شیراز:

شهرداری وظیفه‌ای درباره معتادان ندارد

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید دانشجویی کارتون‌خواب‌های محله سنگ سیاه گفت: شهرداری وظیفه‌ای درباره معتادان ندارد.

شهرداری وظیفه‌ای درباره معتادان ندارد

رمضان امینی در حاشیه بازدید دانشجویان از محله سنگ سیاه برای بررسی وضعیت کارتون‌خواب‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: من خودم در دوران دانشجویی فرمانده بسیج دانشگاه تهران بودم.

وی افزود: هر کسی که در این شهر زندگی می‌کند، شهروند ما است و به دلیل اینکه عوارض شهرداری را پرداخت می‌کند باید خدمات دریافت کند.

امینی بر اینکه دانشجو باید پرسش‌گر، آرمان‌خواه، عدالت‌خواه و منصف باشد، تاکید کرد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: شما می‌گویید کارتون‌خواب‌ها‌ انسان هستند و‌ سنگ نیستند که دست‌شان را بگیریم ببریم زیر یک سوله و کار تمام شود.

امینی با اشاره به قانون مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: طبق قانون شهرداری حتی وظیفه جمع‌آوری معتادان را به عهده ندارد.

وی به مراکز ترک اعتیاد سلامی و فرهنگ‌شهر همچنین به ساختمان پنج طبقه برای نگه‌داری از کودکان خیابانی که توسط شهرداری راه‌اندازی شده‌است، اشاره کرد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه شورای اسلامی این شهر بر اقدامات شهرداری نظارت دارد، بیان کرد: 57 درصد از بودجه شهرداری شیراز از مناطق یک، چهار و شش تامین می‌شود اما برای منطقه هفت که روستاهای محروم الحاقی به شهر بودند از سال 90 تاکنون افزون بر 19 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم در حالی که از این منطقه تنها 2 میلیارد تومان عوارض دریافت کرده‌ایم که من می‌گویم این خدمات حق‌شان بوده است.

وی تصریح کرد: طبق تعریف قانون، کارتون‌خواب کسی محسوب می‌شود که بی‌خانمان است و جا ندارد و اگر دادستان به من مجوز دهد که این معتادها، کارتون‌خواب‌ هستند، گردن من از مو باریک‌تر بوده و رسیدگی می‌کنم.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در پایان خاطرنشان کرد که آماده برگزاری هرگونه جلسه با دانشجویان است.

به گزارش فارس، پس از پیگیری یک ساله دانشجویان فعال شیراز برای رسیدگی به وضعیت کارتون‌خواب‌ها و ارسال نامه‌های خصوصی به تمام ارگان‌های مربوط به این موضوع و سپس انتشار نامه‌های سرگشاده همچنین برگزاری جلسات با مسئولان فرمانداری، شهرداری و سایر نهاد‌ها، در سال جاری نیز همچنان پیگیر بهبود وضعیت کارتون‌خواب‌ها هستند.

برای این بازدید از مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسامی شهر شیراز، دعوت شده بود که معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری و غلامعلی ترابی از اعضای شورای اسلامی این شهر در کنار دانشجویان و نصرالله حیدریان از یاوران شورا و مسئول پایگاه شهید منصور بامداد، حضور یافتند.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول