اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین مطرح کرد

ایجاد باغ‌شهرها برای ارتقای سلامت روانی شهروندان

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ایجاد باغ‌شهرها را امری مؤثر در ارتقای سلامت روانی شهروندان عنوان کرد.

ایجاد باغ‌شهرها برای ارتقای سلامت روانی شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد ظهر امروز در نخستین نشست مناظره‌ای چالش‌های معماری و شهرسازی در ایران که در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌ المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییر نوع زندگی مردم امروز نسبت به گذشته، ایجاد باغ‌شهرها یا باغ‌ویلاها یک ضرورت و امری مؤثر در ارتقای سلامت روانی شهروندان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سطح سلامت و امنیت روانی جامعه کاهش یافته است، افزود: در برخی موارد یک اتفاق کوچک منجر به نزاع و اهانت می‌شود و شهروندان حتی در صورت داشتن آسایش، آرامش ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین موضوعات معماری و شهرسازی را بخشی از علل این مسئله دانست و تصریح کرد: مردم برای گریز از این گونه مشکلات به باغچه‌ها، باغ‌شهرها یا باغ‌ویلاها نیاز دارند تا بتوانند روزهای تعطیل را در آن بگذرانند؛ اما از آنجا که حکم تخریب تعدادی از آنها و ساختمان‌های احداث شده در خارج از حریم شهر صادر شده است، مردم اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند.

فرخزاد با بیان اینکه تغییر نوع زندگی مردم نسبت به گذشته ضرورت توجه ویژه به تأمین این نیازها را ایجاب می‌کند، عنوان کرد: باید از تجربیات کشورهای پیشرفته و شهرهای دیگر در زمینه ایجاد باغ‌شهرها برای تأمین نیازهای روحی شهروندان استفاده کرد.

رئیس مجمع متخصصان استان اضافه کرد: تعریف ضوابط شهرسازی نباید تنها با نگاه آکادمیک صورت گیرد؛ بلکه باید بتوان در سیستم دانشگاهی و آکادمیک به نتیجه رسید و آن را در سیستم اجرایی به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: با ضوابط و منابع مالی موجود در شهرداری‌ها، بدون پرداختن به اقداماتی نظیر فروش تراکم حتی ارائه خدمات عمومی به شهروندان همچون جمع‌‌آوری زباله‌ها نیز ممکن نیست.

در این مناظره در کنار فرخزاد به عنوان صاحب‌نظر در حوزه اجرایی؛ حسین بحرینی استاد تمام و منوچهر طبیبیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گروه دانشگاهیان و نظریه‌پردازان و نیز بهرام امین‌زاده مدیر گروه شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و محمدمهدی پارسامهر عضو کار گروه قزوین+20 شهرداری قزوین در گروه مهندسان مشاور و اهل حرفه شرکت داشتند.

انتهای پیام/77011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول