اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

وزیر راه و شهرسازی درباره 4 بانده شدن محور سوادکوه پاسخگو باشد

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف نظارت بر چهار بانده شدن محور سوادکوه،گفت: وزیر راه و شهرسازی باید در زمینه وضعیت فنی چهار بانده شدن محور سوادکوه پاسخگو باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره 4 بانده شدن محور سوادکوه پاسخگو باشد

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به حادثه خروج قطار از ریل در جنب عملیات چهار بانده شدن محور سوادکوه در منطقه چای باغ سوادکوه شمالی به چندین تذکر کتبی و  شفاهی و بازدیدهای خود از مشکلات فنی و نظارتی چهار بانده شدن این محور اشاره کرد.

و ی گفت: با وزیر مسکن و شهرسازی در باره نوع و کیفیت کار و مسائل فنی و عقب‌ماندگی این پروژه چند جلسه برگزار کردیم و چند تذکر ما هم در مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی موجود است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جاده‌ها با جان مردم در ارتباط هستند و در ساخت آن باید همه مسائل فنی رعایت شود،افزود: عدم توجه پیمانکار به زهکشی موجود قدیمی از مهم‌ترین دلایل رانش و نشست زمین در منطقه حادثه بوده است و در این زمینه ناظران راه باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور سوادکوه به عنوان محوری ترانزیتی و محل عبور خودروهای سنگین و در آینده هم محل رفت و آمد خودروهای فوق سنگین است،تصریح کرد: اگر چهار بانده شدن محور سوادکوه با رعایت کامل همه مسائل فنی انجام نشود هر روز شاهد حادثه خواهیم شد.

علیپور با تاکید بر اینکه ستاد بحران استانی برای بررسی و ارائه راهکار مناسب برای حادثه خروج قطار از ریل تشکیل شود،یادآوری کرد: تذکر و پیگیری مطالبات در توان ما است و فعالیت اجرایی در حیطه کاری ما قرار ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت راه درباره طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه،گفت: وزارت راه در اجرای طرح‌ها دقت نمی‌کند و ناظران قوی را برای فعالیت‌ها در نظر نمی‌گیرد و برای این طرح ملی بی‌خیال هستند.

وی با بیان اینکه کارگاه راهسازی در جاده شمال و ناظر چهار بانده شدن محور سوادکوه در تهران مستقر است،گفت: عدم حضور ناظران و دست‌اندرکاران چهار بانده شدن محور سوادکوه از نقاط ضعف فعالیت‌های اجرایی چهار بانده شدن محور سوادکوه است.

نماینده سوادکوه و قائم شهر خواستار حضور سه یا چهار ناظر مقیم شبانه‌روزی برای چهار بانده شدن محور سوادکوه شد و گفت: نظارت وزارت راه در فعالیت‌های راهسازی سوادکوه قوی نبوده است و وزیر راه و شهرسازی باید در زمینه وضعیت فنی چهار بانده شدن محور سوادکوه پاسخگو باشد.

انتها ی پیام/86015/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول