اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری خوی خبر داد

پاسخگویی مکانیزه به درخواست‌های امور شهرسازی شهرداری خوی

سرپرست شهرداری خوی از مکانیزه کردن سیستم پاسخگویی به درخواست‌های امور شهرسازی در شهرداری خوی برای نخستین بار در آذربایجان غربی خبر داد.

پاسخگویی مکانیزه به درخواست‌های امور شهرسازی شهرداری خوی

سیدعلی سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: ماهانه به طور میانگین یک هزار درخواست در سیستم یکپارچه شهرسازی خوی ثبت می‌شود.

وی افزود: با توجه به گذشت هشت ماه از سال این تعداد نسبت به یک سال گذشته، افزایش داشته و با در نظر گرفتن ارائه طرح تخفیف 30 درصدی بهمن و اسفند ماه، تعداد پرونده‌ها افزایش قابل توجهی دارد.

سرپرست شهرداری خوی افزود: سرعت و دقت در پاسخگویی، ثبت تمام تراکنش‌ها در سیستم و امکان گزارش‌گیری از آنها، مدیریت جریانی پرونده، تشکیل بایگانی الکترونیکی از جمله اهداف راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی است.

سجادی اضافه کرد: مکانیزه کردن و به حداقل رساندن زمان پاسخگویی به پرونده‌های شهروندان، یکسان سازی اعمال ضوابط و مقررات مختلف شهرداری، کاهش برخوردهای سلیقه‌ای با پرونده‌ها، نظارت، کنترل و مدیریت بر فعالیت واحدهای تابعه، اطلاع رسانی دقیق مدیریتی، کاهش مراجعه شهروندان به شهرداری جهت پیگیری درخواست‌های خود، پاسخگوئی در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌ها به شهروندان و ارائه اطلاعات املاک و کاربری‌ها از سایر اهدافی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی ساماندهی سوابق و وضعیت موجود املاک را نکته حائز اهمیت دیگری دانست که با سیستم یکپارچه شهرسازی امکان‌پذیر شده و شامل جمع‌آوری، پالایش، ادغام، خلاصه‌برداری، تصویر‌برداری (اسکن) اسناد و سوابق املاک از بایگانی‌های مختلف شهرداری نظیر تشکیل پرونده، شهرسازی، نوسازی و درآمد است.

سجادی گفت: پس از تشکیل پرونده و ثبت درخواست اعم از توسعه و یا تجدید بنا، اصلاح پروانه ساختمانی، استعلامات انتقال، بازدید از املاک صورت می‌گیرد و در صورتی که تخلفی صورت نگرفته باشد نسبت به صدور پروانه و یا پاسخ درخواست ثبت شده اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: زمان پاسخ‌دهی به استعلامات و درخواست‌های شهروندان با توجه به نوع درخواست آنها متفاوت بوده و به طور متوسط زمان پاسخ‌دهی به این استعلامات سه روز کاری است.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول