اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان مطرح کرد

متولیان شهرسازی باید در تعامل باشند نه تقابل

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شهرسازی بدون تعامل عوامل مسئول نه تنها در جهت پویایی و توسعه نخواهد بود بلکه به تشدید مشکلات زندگی مردم در پروسه توسعه شهری منجر خواهد شد.

متولیان شهرسازی باید در تعامل باشند نه تقابل

به گزارش فارس از بندرعباس، مهدی رضایی صبح امروز در همایش روز شهرساز افزود: هماهنگی و هم افزایی عوامل دخیل در شهرسازی از جمله شهرداری‌ها با مجموعه راه و شهرسازی زمینه کارآمدی شهر در جهت تامین رفاه شهروندان و توسعه شهر را فراهم می‌کند چرا که تاثیرگذاری این هماهنگی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه شهر یک مجموعه پویا است، خاطرنشان کرد: همه توان فکری مسئولان شهرسازی باید در جهت کاستن از بار مشکلات شهر و افزودن بر توسعه مبتنی بر برنامه باشد.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا افق برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به آینده باشد و از اتخاذ تصمیماتی که آینده شهر و شهروندان را با چالش مواجه کند پرهیز شود.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان در ادامه با بیان اینکه از مجموع 37 شهر استان هرمزگان شهرهای کوچک با مشکلات جدی تامین درآمد مواجه‌اند، یادآور شد: این مهم توسعه شهرها و برنامه‌ریزی شهرسازی را با چالش جدی مواجه می‌کند که شهرداران باید برای برون رفت از این مشکل از توان متخصصان و ایده‌های برتر و خلاق بهره لازم را ببرند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی نیز در این آیین با تشریح برنامه‌ای دولت جدید در پروسه شهرسازی، از شهرسازی مبتنی بر شهروند مداری به عنوان راهبرد جدید وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم یاد کرد و گفت: در این مسیر تعامل با شهرداران و شوراها همچنین افزایش سطح همگرایی شهروندان با مجموعه راه و شهرسازی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

فرشید دستوان در ادامه به تشریح فعالیت‌های حوزه شهرسازی در یک‌سال اخیر پرداخت و بیان داشت: تصویب طرح توسعه و عمران (جامع) شهر سیریک، تصویب طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصیلی شهرهای سندرک، بیکاه، هشتبندی، تخت و قلعه قاضی، احداث ناحیه صنعتی بندرلنگه، احداث پایانه ترانزیت 21 هکتاری در حریم شهر بندرعباس و اجرای طرح پایانه بار ترمینال 50 هکتاری در منطقه خونسرخ از اهم فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: مکان یابی سایت زندان بندرعباس و بندرلنگه، مجموعه گردشگری راه ابریشم، مکان یابی پنج سایت پسماند در سطح استان، تصویب طرح تفکیکی اراضی چمران شمالی و تصویب طرح بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد محلات نایبند جنوبی، خواجه عطا و آیت‌الله غفاری از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی است.

شایان ذکر است همایش روز شهرساز با اجرای پانل‌های تخصصی و کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان عمران و معماری پایان یافت.

انتهای پیام/88007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول