اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هیئت عزاداری دانش‌آموزان معلول کرمان

بی‌ریاترین هیئت عزاداری دیار کریمان/هیئتی که لرزه بر دل‌ها می‌انداز‌د

هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان را دانش‌آموزان مخلص و بی‌ریایی تشکیل می‌دهند که عشق و ارادت به آقا امام حسین (ع) را با سبک و سیاق خود ابراز می‌کنند.

بی‌ریاترین هیئت عزاداری دیار کریمان/هیئتی که لرزه بر دل‌ها می‌انداز‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان را دانش‌آموزان مخلص و بی‌ریایی تشکیل می‌دهند که عشق و ارادت خود به آقا امام حسین (ع) را با سبک و سیاق خاص خودشان ابراز می‌کنند.

عزاداری بی‌ریای دانش‌آموزان معلول دل‌ها را به لرزه می‌اندازد

سامان یکی از دانش‌آموزان هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان است، دست‌ها و پاهای سامان خیلی کوتاه هستند، شاید حدود 50 سانتی‌متر، این پسر نوجوان در ابتدای صف هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان ایستاده است و با دستان کوتاهش بر سینه می‌زند، سامان باید بدود تا به دیگر بچه‌های هیئت برسد.

صدای گرم و دل‌نشین مداح جوان هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان که معلول جسمی حرکتی است، دل‌ها را به لرزه می‌اندازد و اشک‌ها را جاری می‌کند.

یا ابوفاضل مددی/عباس علمدار منی/ یا ابوفاضل، یا ابوفاضل ... .

هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان یک تفاوت دیگر هم با سایر هیئت‌های عزاداری دارد و آن تفاوت این است که دختران معلول مرکز هم در انتهای صف عزاداران هستند، بسیاری از آنها بر روی ویلچر نشسته‌اند و یا معلول جسمی و حرکتی هستند. 

دو تا از بچه‌های هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان که سمک در گوششان قرار دارد، چوب‌های پرچم سیاه هیئت را به دست گرفته‌اند و چند تا از دانش‌آموزان معلول هم طبل و سنج می‌زنند.

دل بچه‌های معلول هیئت عزاداران توان‌خواهان از همه پاک‌تر است

حامد سعید که معلول جسمی و حرکتی و مداح هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان است و صدای بسیار گرم و دل‌نشینی دارد به خبرنگار فارس گفت: مداحی را در روستای خودمان یعنی روستای گلزار آغاز کردم.

وی بیان داشت: در خانه تمرین مداحی می‌کردم و حالا خوشحال هستم که مداحی هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان را انجام می‌دهم.

سعید ابراز داشت: دل بچه‌های هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان از همه پاک‌تر است و خالصانه عزاداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: دوست دارم همیشه در همین هیئت مداحی کنم، زیرا بچه‌های هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند به عشق امام حسین (ع) خیلی خوب عزاداری می‌کنند.

لباس سیاه نداریم

این مداح جوان با بیان اینکه بچه‌های ما لباس مشکی ندارند، افزود: خیلی خوب می‌شود که خیران برای بچه‌های ما لباس سیاه بیاورند.

سعید در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در هنگام مداحی در قلبت چه دعایی می‌کنی، گفت: برای فرج امام زمان (عج) و شفای همه بیماران دعا می‌کنم.

محمد نمی‌تواند سینه بزند، اما یا حسین‌های بلندی می‌گوید

محمد تینویی کلاس دوم دبیرستان و یکی از اعضای هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان از حدود چهار سال قبل راه‌اندازی شد و بچه‌ها چند روز مانده به تاسوعا و عاشورا نوحه‌هایی را می‌آورند و هیئت را راه می‌اندازیم.

تینویی ابراز داشت: با توجه به اینکه ما به علت محدودیت‌های جسمی نمی‌توانیم در سایر هیئت‌های عزاداری شرکت کنیم، راه‌اندازی هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان ایده خیلی خوبی است.

دست‌های محمد خیلی کوتاه است، اینکه می‌گویم خیلی کوتاه یعنی اینکه دست‌هایش به سینه‌اش نمی‌رسد و نمی‌تواند برای امام حسین (ع) سینه بزند.

وی در پاسخ به این سئوال که شما با توجه به اینکه نمی‌توانی، سینه بزنی، چگونه عشق خود را به آقا امام حسین (ع) ابراز می‌کنی، تصریح کرد: من با صدای بلند در هیئت یا حسین (ع) می‌گویم و با یا حسینم، عشق خود را به سیدالشهدا (ع) ابراز می‌کنم.

این نوجوان کرمانی با اشاره به اینکه هیچ غذایی به خوشمزگی غذاهای تبرک نیست، عنوان کرد: مراسم عزاداری روستای خودمان یعنی کوهپایه را خیلی دوست دارم.

خیران به کمک بچه‌های هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان بیایند

مدیر مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مرکز 93 دانش‌آموز در مقاطع سنی دبستان تا متوسطه را دارد.

حسین جزینی با اشاره به اینکه هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان از حدود چهار سال قبل راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: هیئت بچه‌های ما برای محرم و اربعین حسینی فعال می‌شود و برای عزاداری به مدارس اطراف مرکز می‌رویم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان معلول دارای شرایط ویژه‌ای هستند و کمتر می‌توانند در محیط‌های اجتماعی شرکت کنند، اقدام به راه‌اندازی هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان کردیم تا بچه‌ها از نظر دینی، مذهبی و روانی رشد کنند.

جزینی تصریح کرد: وسایل عزاداری هیئت عزاداران مرکز آموزشی توان‌خواهان کرمان را به صورت امانت گرفته‌ایم و اگر خیران در زمینه خریداری این وسایل به ما کمک کنند، بچه‌ها به نحو بهتری می‌توانند، مراسم عزاداری را برگزار کنند.

--------------------------

گزارش از مهسا حقانیت

--------------------------

انتهای پیام/80019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول