اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم مطرح کرد

دعوت از سایر استان‌ها برای پیاده‌‌روی و عزاداری اربعین حسینی در قم

استاندار قم گفت: دعوت از هیئات مذهبی استان‌های همجوار برای شرکت در مراسم پرشور و معنوی پیاده‌‌روی و عزاداری اربعین اهمیت فراوانی دارد.

دعوت از سایر استان‌ها برای پیاده‌‌روی و عزاداری اربعین حسینی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم،‌ کرم‌رضا پیریایی امروز در جلسه شورای هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین اباعبدالله الحسین(ع) که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تشکر از آیت‌الله حسینی بوشهری برای طرح برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی از حرم کریمه اهل بیت(س) تا مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: برگزاری عزاداری دسته‌جمعی با محوریت مردم نشان‌دهنده عظمت این واقعه است.

وی با اشاره به نقش مراجع عظام تقلید در ترویج فرهنگ عاشورایی افزود: حضور شخصیت‌های برجسته دینی در چنین مراسمی مشوقی برای عموم مردم در اجرای عزاداری‌های دسته‌جمعی خواهد بود.

استاندار قم در ادامه ضمن دستور تشکیل کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مردمی، پشتیبانی و تدارکات، امنیتی و کمیته هماهنگی در امور اجرایی و تعیین وظایف محوله و اعضای کمیته‌ها ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل جلسات درون کمیته‌ای و بین کمیته‌ای، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای زمینه‌سازی برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم انجام شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی نهادهای مردمی همچون صدا و سیما در اطلاع‌رسانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: دعوت از هیئات مذهبی استان‌های همجوار برای شرکت در این مراسم پرشور و معنوی اهمیت فراوانی دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد عزاداران راس ساعت 14 روز اربعین از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کنند و سپس در مسجد مقدس جمکران عزاداری یکپارچه صورت بگیرد.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول