اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قم تصریح کرد

احیای عزاداری 28 صفر برای مقابله با شبهه‌سازی دشمنان

فرمانده سپاه استان قم گفت: می‌گویند شیعیان برای عزای امام حسین(ع) خود را به آب و آتش می‌زنند ولی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) کاری انجام نمی‌دهند به همین دلیل احیای عزاداری‌های 28 صفر در دستور کار قرار گرفته است.

احیای عزاداری 28 صفر برای مقابله با شبهه‌سازی دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد امروز در جلسه هماهنگی پیاده‌روی مردم قم در اربعین حسینی به سمت مسجد جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته همزمان با 28 صفر و با تاکید رهبر معظم انقلاب مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌شد.

وی افزود: اینگونه تبلیغ می‌شود که شیعیان برای عزای امام حسین(ع) خود را به آب و آتش می‌زنند ولی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) کار خاصی انجام نمی‌دهند به همین دلیل احیای عزاداری‌های 28 صفر هم در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه طی چند سال اخیر حرکت‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است، گفت: این اقدامات شامل حرکت دسته‌های عزاداری از مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر است و در همین مکان هم تجمع بزرگی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر احیای سنت حسنه عزاداری 28 صفر بیش از آنچه تاکنون صورت گرفته، عنوان داشت: این مراسم و نیز اربعین حسینی به صورت خودجوش و توسط مردم برگزار می‌شود و این جنبه مراسمات‌ باید همواره حفظ شوند تا شاهد حرکت‌های بزرگ باشیم.

انتهای پیام/78004/ش20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول