اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه رسانه و خودکشی عنوان شد

نقش 80 درصدی اطلاع‌رسانی در سلامت جامعه

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 80 درصد عوامل مؤثر در سلامت جامعه در دست رسانه‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آنها است.

نقش 80 درصدی اطلاع‌رسانی در سلامت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع «رسانه و خودکشی» امروز با حضور جمعی از اهالی مطبوعات کرمان برگزار و ظهر امروز پایان یافت.

80 درصد عوامل مؤثر بر سلامت جامعه در دست رسانه‌ها است

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: 80 درصد عوامل مؤثر در سلامت جامعه در دست رسانه‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آنها است.

محمدحسین پورابراهیمی با اشاره به نقش رسانه‌ها در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ابراز داشت: با پیشرفت روزافزون علم بسیاری از بیماری‌های سال‌های قدیم کنترل شد، اما بیماری‌های جدیدی نیز به واسطه تکنولوژی و صنعت اضافه شد.

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی شاهد اتفاقاتی هستیم که قبلا وجود نداشت، بیماری‌های غیرواگیردار از جمله عصبی، روانی و قلبی و عروقی و حوادثی همچون تصادف و خودکشی در سال‌های کنونی رشد یافته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه مشکلات روانی در این میان از افزایش بیشتری برخوردار است، گفت: بحث خودکشی و جلوگیری از این مسئله اجتماعی نیازمند به آموزش و همکاری گروهی است که طبق گزارش‌ها اثرات قابل توجهی نیز دارد.

وی خاطر نشان کرد: نحوه اطلاع‌رسانی در مورد خودکشی در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است تا ناخواسته موجب تشویق و ترغیب افراد و رشد خودکشی در جامعه نشود.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول