اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خبر داد

تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان در این استان خبر داد.

تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری بعد از ظهر امروز در نشست خبری شیوع استعمال دخانیات و قلیان در جوانان با بیان اینکه براساس مطالعات جهانی مشخص شده که در سال 6 میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات ( سیگار و قلیان) جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: از 6 میلیون مرگ‌ومیری که بر اثر استعمال دخانیات در جهان صورت می‌گیرد، پنج میلیون نفر مصرف‌کننده مستقیم دخانیات هستند و یک میلیون نفر با قرار گرفتن در معرض دود دخانیات فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: نداشتن آگاهی مردم از مضرات قلیان و سیگار سبب شده است که هنوز همت مردمی در جهت رفع جمع‌آوری قلیان در شهر اصفهان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه در معرض خطر مصرف دخانیات در اصفهان جوانان بین 20 تا 30 سال هستند، گفت: درگیر شدن زنان اصفهان و به مخاطره افتادن سلامت مادران نسل آینده مسئولان این معاونت را بر آن داشت تا برای بار دیگر سعی در پلمب چایخانه‌های بدون مجوز کنند.

حیدری ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به شیوع استعمال قلیان در جامعه اصفهان به ویژه نسل جوان و کشیده شدن این معضل به حریم خانواده‌ها اقدام به جمع‌آوری قلیان از سطح استان کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون مطالبات مردمی در زمینه قلیان در شهر اصفهان وجود نداشته و همین مسئله طرح مبارزه با قلیان را دچار مشکل کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه نبود این مطالبات به دلیل عدم وجود آگاهی عامه مردم از مضرات و خطرات مصرف قلیان است، بیان کرد: قشر جوان جامعه بیشترین گروه در معرض خطر مصرف دخانیات هستند.

وی اذعان داشت: امروزه در زمینه دخانیات شاهد یک نوع همه‌گیری در بین دختران و پسران جوان استان اصفهان به سمت مصرف قلیان هستیم.

حیدری در ادامه خبر از ایجاد میزگردی با عامل فروش و تولید تنباکوی قلیان در اولویت برنامه‌های این معاونت خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بالای قلیان کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده است.

وی، خواستار ایجاد میزگردی با عاملان فروش و تولید تنباکوی قلیان در شهر اصفهان شد و افزود: برگزاری این جلسات جزو اولویت‌های برنامه‌های این معاونت است.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول