اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

عملیات اجرایی سد بعثت از سر گرفته می‌شود

معاون برنامه‌‏ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان گفت: عملیات اجرایی سد بعثت از سر گرفته می‌شود.

عملیات اجرایی سد بعثت از سر گرفته می‌شود

محمدرضا براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به پروژه سد بعث زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: سد بعثت در سال 89 کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه سد بعثت برای تامین آب شرب شهر ارمغان‌خانه و تعدادی از روستاهای بخش قره‌پشتلو کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: این سد با ظرفیت مخزن 5.5 میلیون مترمکعب ایجاد شده است.

معاون برنامه‏‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان ادامه داد: سد بعثت با هدف تامین آب شرب به میزان یک میلیون و 40 هزار مترمکعب ایجاد شده است.

این مسئول عمرانی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 4 میلیون و 17 هزار مترمکعب این سد برای مصرف کشاورزی بخش قره‌پشتلو اختصاص داده شده است.

براتی با اشاره به اینکه این سد در جلسات برگزار شده کمتر از 80 میلیارد ریال برآورد هزینه اولیه داشته است، افزود: در روز کلنگ‌زنی این مقدار به 200 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اعتبارات اولیه در ابتدای سال 89 به میزان 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‏‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در سال 90 نیز 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: بخشی از این اعتبار برای اجرای طرح تخصیص پیدا نکرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بخشی از اعتباری که به اجرای پروژه سد بعثت تخصیص یافت منجر به اجرای راه دسترسی شد.

براتی با تاکید بر اینکه منابع آب بخش قره‌پشتلو کم است، اظهار داشت: با توجه به حفر چاه‌هایی که در این منطقه صورت گرفته آب مطمئنی به دست روستاییان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقرر شد این سد در افق بلندمدت به منبع آب مطمئنی برای شهروندان این بخش تبدیل شود.

معاون برنامه‏‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی و کلنگ‌زنی سد بعثت انجام شده است، افزود: بخشی از برآورده نشدن برنامه‌های اجرایی به افزایش قیمت‌ها برمی‌گردد که از سال 91 در کشورمان آغاز شده است.

این مسئول عمرانی با اشاره به اینکه مطالعه و گمانه‌زنی‌های لازم برای احداث دیواره سد به انجام نرسیده است، تصریح کرد: با توجه به این امر و انتقال آن به منطقه‌ای دیگر باعث افزایش هزینه پروژه شد.

براتی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون میزان اعتبارات دریافتی از استان و شهرستان کاهش یافته است، گفت: با توجه به این عوامل پروژه به خوبی اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود مقرر شده است که هزینه‌های پروژه از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان زنجان، استانداری و آب منطقه‌ای و استفاده از اعتبارات ملی به مرحله عملیاتی برسد.

انتهای پیام/73008/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول