اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای قزوین:

استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب شرب در قزوین توصیه نمی‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان قزوین گفت: استفاده از دستگاه‌های خانگی تصفیه آب شرب در این استان توصیه نمی‌شود.

استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب شرب در قزوین توصیه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد هجران‌فر صبح امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز کنترل کیفی آب شرب و تصفیه فاضلاب استان اظهار کرد: دستگاه‌های خانگی تصفیه آب شرب موجب می‌شود آب، املاح مورد نیاز بدن را از دست بدهد و در عملکرد اندام‌های بدن ایجاد اختلال می‌کند.

هجران‌‌فر افزود: دستگاه‌هایی که کاهش این املاح از اندازه مورد نیاز را در پی دارد، توصیه نمی‌شود و در استان قزوین به دلیل مطلوب بودن کیفیت آب استان، ضرورتی برای استفاده از چنین دستگاه‌هایی وجود ندارد.

وی در خصوص کیفیت آب شرب مردم دیگر مناطق استان بیان کرد: در منطقه بویین زهرا به ویژه شهر سگزآباد که به دلیل مزه خفیف شوری، تا حدودی از کیفیت آب کاسته شده است، شرکت آب و فاضلاب با خریداری و نصب یک دستگاه تصفیه آب، نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان قزوین تصریح کرد: در شهر معلم کلایه نیز به دلیل تأمین آب شرب آن از رودخانه، در مواقع بروز سیل و بارندگی شدید میزان کدورت آب افزایش می‌یابد که در چنین مواقعی شرکت آب و فاضلاب از راه‌های دیگری برای تأمین آب شرب با کیفیت مناسب برای مردم اقدام می‌کنند.

هجران‌فر سختی آب شرب استان قزوین را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد آبی که سختی نداشته باشد مزیتی برای بدن ندارد و حتی سختی آب در محدوده مجاز آن، از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند که آب قزوین از این نظر نیز در حد مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به نگرانی مردم قزوین از بروز مشکل سنگ کلیه به دلیل وجود آهک در آب لوله‌کشی استان خاطرنشان کرد: آهکی که به هنگام جوشاندن آب قزوین در ظروف دیده می‌شود، ضرری برای بدن ندارد؛ چرا که به صورت رسوب خارج می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان قزوین در خصوص وجود شن و ماسه در آب شرب برخی مناطق شهر قزوین یادآور شد: با توجه به گستردگی شبکه ممکن است در برخی موارد به علت شکستگی و تعمیر تأسیسات یا قرار داشتن برخی مناطق در نقاط کور شبکه آبرسانی، شن و ماسه در آب دیده شود.

هجران‌فر عنوان کرد: در این مواقع یا موارد مربوط به مشکل در کیفیت آب شرب شهروندان می‌توانند از طریق تماس با مرکز 122 ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب مراتب را به این شرکت اطلاع دهند تا نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام شود.

در این برنامه خبرنگاران استان ضمن بازدید از مخزن 30 هزار متر مکعبی زمزم قزوین به عنوان بزرگ‌ترین مخزن آبرسانی استان و بخش‌های فیزیکی شیمیایی، پاتوبیولوژی و میکروبی آزمایشگاه کنترل کیفی آب شرب و تصفیه فاضلاب استان در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

علاوه بر این بازدید از ایستگاه پمپاژ مخزن آب زمزم قزوین بخش دیگری از این بازدید بود که در آن جمشید حاج‌میری مدیر بهره‌برداری تأسیسات آب و فاضلاب امور آبفای شهرستان قزوین در خصوص چگونگی انتقال آب شرب مصرفی این شهرستان از چاه تا توزیع آن در منازل توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول