اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان مطرح کرد

مدیریت تأمین آب شرب روستایی تویسرکان با وجود خشکسالی

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان گفت: با وجود کاهش نزولات جوی آبی طی دو سال اخیر به میزان 44 درصد در سطح استان و همچنین کمبود اعتبارات در سال جاری، آب شرب بهداشتی روستاهای تویسرکان تأمین شد.

مدیریت تأمین آب شرب روستایی تویسرکان با وجود خشکسالی

حبیب مومیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب، شکرانه عملی این نعمت الهی است، اظهار کرد: مصرف درست آب مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می‌تواند تا حد زیادی کمبود منابع تأمین آب را برطرف سازد.

وی مدیریت را راه بهینه‌ مصرف کردن دانست و تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های عمده که باید مورد تاکید قرار گیرد، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی باید مد نظر باشد تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی به سمت بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب ایفا کنند.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی دانست.

مومیوند در ادامه در خصوص گزارش وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان تویسرکان در هفت ماهه سال جاری، گفت: با وجود کاهش نزولات جوی آبی طی سال92ـ91 به میزان 44 درصد در سطح استان همدان و کمبود اعتبارات در سال جاری، آب شرب بهداشتی روستاهای تویسرکان با تلاشی بی‌وقفه با ارائه خدمات مناسب تأمین شد.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 60 درصد روستاهای تویسرکان به خاطر واقع شدن در منطقه کوهستانی امکان حفاری چاه آب امکان ندارد اما با این وجود، نیاز روستائیان را برطرف کردیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان کلرزنی و بهداشت آب را حائز اهمیت خواند و ابراز کرد: با نصب کلرزنی‌های گازی و مایعی نسبت به رعایت بهداشت آب شرب روستاهای تویسرکان به صورت مداوم نسبت به این مهم اقدام شده است.

وی افزود: بیش از 9 هزار و 600 مورد کلرسنجی از آب روستاهای تویسرکان انجام شده که بیش از 90 درصد کلر باقی مانده در حد استاندارد بوده است.

مومیوند خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی سال جاری کمبود آب شرب بهداشتی 28 روستا با آب‌رسانی به وسیله تانکر رفع و 33 روستا با جیره‌بندی آب مدیریت شد.

وی به انجام بیش از 496 مورد آزمایش میکروبی توسط آزمایشگاه شرکت آبفای روستای تویسرکان اشاره کرد و افزود: مطابق آزمایشات صورت گرفته در بیش از 97 درصد آب روستاها فاقد آلودگی بود و بهداشتی بودن آب شرب روستاهای شهرستان هم پس از کلرسنجی مورد تأیید مرکز بهداشت و درمان قرار گرفت.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 18 مورد تعویض و تعمیر الکتروپمپ شناور چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، 192 مورد تعمیرات تابلوهای برق و موارد متعددی نشتی آب در سطح روستاها اصلاح شده است.

وی با تقدیر از مساعدت و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی، گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان امر و تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژة‌های آب شرب در سطح روستاهای شهرستان شاهد ارائه خدمات مناسب و مطلوب‌تر روستائیان باشیم.

انتهای پیام/89010/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول