اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 95

استفاده از آب شرب در فضای سبز کرج به صفر می‌رسد

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: استفاده از آب شرب شهری در فضای سبز کرج تا سال 95 به صفر می‌رسد.

استفاده از آب شرب در فضای سبز کرج به صفر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، عباس زارع با اشاره به استحصال 900 لیتر آب در ثانیه در حوزه فضای سبز شهر کرج اظهار کرد: با ایجاد شبکه انتقال آب و احیای قنوات در این کلانشهر تا حدودی مشکلات در این حوزه برطرف شده و میزان وابستگی به آب شرب شهری کاهش یافته است.

وی افزود: در این زمینه هم‌اکنون در حوزه مذکور، 85 درصد از آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز شهر به صورت خام و از قنوات و چاه‌ها تأمین می‌شود و تنها 15 درصد وابسته به آب شرب شهری است.

این مسئول تصریح کرد: در مناطقی مانند منطقه 5 به دلیل وجود قنوات و چاه‌های مختلف، محدودیتی برای تامین منابع آبی فضای سبز وجود ندارد، در مناطق 6 و 7 نیز قناتی در دست احیاست تا بتوان میزان آب مورد نیاز فضای سبز این مناطق را نیز تأمین کرد.

زارع ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی قرار است که تا سال 95، آب مورد نیاز فضای سبز به صورت کامل از قنوات و چاه‌ها تأمین شود و درختان با آب خام آبیاری شوند و استفاده از آب شرب شهری به صفر برسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از احیای قنوات در نقاط مختلف این کلانشهر خبر داد و  یادآور شد: کلاک بالا، جهانشهر، حاجی‌آباد، صوفی‌آباد و ... از جمله مناطقی هستند که قنوات در آنها احیا شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که به فضای سبز شهر آسیب می‌رساند و سازمان پارک‌ها نیز درصدد است تا با آن مقابله کند، تجمع نخاله، خاک و مصالح ساختمانی پای درختان شهر به خصوص درختان قدیمی و کهنسال است.

این مسئول افزود: هم‌اکنون شاهدیم که برخی از مالکان ساختمان‌های در حال احداث، اقدام به تخلیه خاک و نخاله و مصالح ساختمانی پای درختان می‌کنند که این کار باعث آسیب‌دیدن درختان می‌شود.

زارع اظهار کرد: باید فرهنگ حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز شهر در شهروندان نهادینه شود که در این زمینه سازمان پارک‌ها علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، با چنین اقداماتی نیز برخورد می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در این زمینه از شهروندان تقاضا می‌شود که با ریختن خاک، زباله و نخاله پای درختان، زیبایی آنها را از بین نبرند، همچنین افراد از هرس‌های بی‌مورد درختان خودداری کنند.

*احداث شهربازی در پارک جهان‌نما

وی اضافه کرد: در حال حاضر قسمتی از پروژه بازسازی پارک جهان‌نما صورت گرفته و فضای پارک برای حضور شهروندان مهیا شده است.

این مسئول با اشاره به احداث شهربازی در محل پارک جهان‌نما گفت: در این زمینه با چند سرمایه‌گذار رایزنی‌های لازم انجام شده است تا توانمندی‌های بخش خصوصی نیز در این پروژه به بهره‌بر‌داری برسد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول