اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

آب شرب پارس‌آباد آلوده به فاضلاب صنعتی است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد ناشی از فاضلاب صنعتی ارمنستان است.

آب شرب پارس‌آباد آلوده به فاضلاب صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار داشت: استاندار جدید اردبیل مدیون هیچ کس نیست ولی بنده و کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل بارها با انصاری و جهانگیر‌ی‌ رایزنی کردیم تا دکتر خدابخش از بین گزینه‌ها به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شود چرا که این شخصیت در مسائل مختلف توانمند و سرشناس است.

وی با قدردانی از خدمات برادران نیکزاد به ویژه تسریع راه‌آهن اردبیل - میانه و حرکت به سمت پارس‌آباد، تجهیز اتوبان و فرودگاه این شهرستان عنوان کرد: ‌به رغم این تلاش‌ها در استان اردبیل خبری از واحدهای تولیدی و صنعتی نیست به طوری که از 50 کارخانه تولیدی در پارس‌آباد تنها سه مورد فعال است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش کشاورزی به شدت صدمه دیده و دلیل آن نیز سوء‌ مدیریت‌ها نیست بلکه اشتباهات دولت گذشته است که کمبودهای مختلف را تحمیل کرده و با ارائه کود و سموم نامرغوب زمینه نابودی کشاورزی را فراهم کرده است.

برومند تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها نه تنها کارخانه‌ای نیست بلکه وضعیت تولید و صنعت بسیار اسفناک است و برخی کارگاه‌ها نیز به تعطیلی کشیده شده است.

این مسئول وضعیت آب و هوای اردبیل را نامناسب برای نشست و برخاست هواپیماها اعلام کرد و یادآور شد: آنهایی که می‌گویند آب و هوای اردبیل عالی است اشتباه می‌کنند چرا که تنها سه ماه در این استان آب و هوا خنک است و بقیه ماه‌های سال ما با مشکلات و دغدغه‌های جدی در جذب گردشگر و توریسم مواجه هستیم به طوری که این شرایط آب و هوایی اجازه نداد هفته گذشته پرواز وزیر کشور انجام شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آب اردبیل با مشکل جدی مواجه است و با وجود فعال بودن چندین کارخانه آب معدنی مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

برومند تاکید کرد: آب شرب پارس‌آباد آلوده به مواد فاضلاب صنعتی ارمنستان است و پوشش روی این فاضلاب صنعتی سخنی دروغ و گزاف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود مهاجرت بالا از مناطق روستایی به شهری، کاهش در‌آمدهای مردم، گرایش جوانان به قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و ناتمام‌ ماندن فنس‌کشی نوار مرزی را از مشکلات و معضلات شمال استان اردبیل توصیف کرد و افزود: از وزیر کشور انتظار داریم در فنس‌کشی مرز جمهوری آذربایجان در مرز پارس‌آباد و بیله‌سوار همت کند.

این نماینده مجلس در ادامه به مشکلات گمرک بیله‌سوار و عدم تعامل دولت آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل پیشنهاد بنده بوده که امیدواریم با پیگیری استاندار جدید اردبیل هم این منطقه و هم نفت مغان و همچنین مشکلات دو شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان حل شود.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول