اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کردستان:

23 شهر کردستان دارای آب شرب سالم هستند

مدیرعامل آبفای استان کردستان گفت: در حال حاضر 23 شهر استان دارای آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

23 شهر کردستان دارای آب شرب سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا تخت‌شاهی پیش از ظهر امروز به خبرنگاران گفت: علی‌رغم مشکلات مذکور خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر در 23 شهر استان به وضعیت مناسب و پایداری در زمینه تصفیه و انتقال آب شرب رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نتیجه تلاش و فعالیت تمامی کارکنان شرکت آبفای استان است، افزود: هم‌اکنون 99,8 درصد از کل جمعیت کردستان زیرپوشش حوزه آب و فاضلاب شهری هستند و  از آب سالم استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن استان کردستان این استان را به یکی از سخت‌ترین استان‌های کشور در زمینه انتقال آب تبدیل کرده است به گونه‌ای که هر المان آب در داخل سیستم آبرسانی شهری از زمان خروج از منبع ذخیره تا رسیدن به دست مشتری به صورت متوسط 3 بار پمپاژ شده و انرژی فراوانی صرف توزیع آن می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان کردستان اظهار کرد: با این حال اصلی‌ترین دغدغه فکری همکاران ما در مجموعه آبفای شهری کردستان رساندن آب سالم بدست همشهریان عزیز کردستانی است.

تخت‌شاهی بیان کرد: بر این اساس قیمت تمام شده، هر مترمکعب آب در کردستان بسیار بالاتر از سایر مناطق کشور بوده و با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مشترکین شرکت آبفای شهری مشترکین خانگی هستند برای هر مترمکعب آب 215 تومان از مشترکین دریافت می‌شود و این در حالی است که قیمت تمام شده آن 340 تومان است.

وی اضافه کرد: این مسئله نشان‌دهنده پرداخت میزان قابل توجهی یارانه به شهروندان استان از سوی شرکت آبفا شهری است و در مقابل وظیفه شهروندان هم این است که در خصوص استفاده بهینه از این سرمایه ملی کوشا باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت و سایر حامل‌های انرژی طی 2 سال گذشته هزینه‌های فراوانی از منابع داخلی شرکت صرف تامین بهای برق مصرفی ایستگاه‌های پمپاژ آب در سطح استان شده است.

انتهای پیام/79007/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول